Túlságosan alacsony guminyomással rajtoltatta el két versenyzőit a Mercedes-istálló, s emiatt fennáll a veszélye annak, hogy az olasz futamot megnyerő Lewis Hamiltont utólag büntetéssel sújtják, adott esetben kizárják a versenyből. Az FIA már a leintés előtt jelezte a Mercedesnek, szabálytalan értékeket mértek két autójuk bal hátsó abroncsán: annak nyomása Hamilton esetében 0,3, Rosbergében pedig 1,1 psivel elmaradt az előírttól.
A kétszeres világbajnok csalódottan vette tudomásul, hogy ez az ügy árnyékolja be könnyed győzelmét, a büntetés miatt azonban nem idegeskedett. „Nem aggódom, ez nem az én felelősségem. Rendkívüli napom volt, rendkívüli hétvégém, és én most csakis ezzel foglalkozom. Amit lehetett, mindent megtettem. A Forma–1 arról szól, hogy kihozd magadból a maximumot. Minden egyes versenyző és minden egyes autó a határon van. Minden téren a minimumra törekszünk. Ha a határ húsz, akkor mi 20,1-en vagy inkább 20,001-en vagyunk” – magyarázta a Sky Sportsnak.
„A Forma–1 erről szól. És bármi is történt ma – ha 0,3-del eltértünk is –, annak semmi hatása nem volt az autómra. Ez egy annyira kicsi érték, hogy semmit sem jelent. Sokkal nagyobbnak kéne lennie ahhoz – hogy 0,5 vagy 1 psiről van szó, igazán mindegy.”
„Biztosra veszem, hogy az embereink képesek bebizonyítani az igazukat. A Pirelli képes lesz bizonyítani, hogy ez nem jelent különbséget, különösen nem egy gumin. Ha valamennyi guminál így van, akkor talán vitatkozhatnánk. Nagyon nagy kár lenne, ha kizárnának. De nem látom okát ennek. Mi nyertünk, mi voltunk a leggyorsabbak” – mondta Hamilton.
A brit mögött másodikként célba érő Sebastian Vettel adott esetben még a futamgyőzelmet is megszerezheti. A gumigondokkal kapcsolatban ugyanakkor nem kívánt állást foglalni. Csupán azt emelte ki, hogy nem ilyen módon akarna pozíciót nyerni. „Nem fair, hogy ilyen ütős kérdésekkel bombázzátok a versenyzőket, mert ez nem a mi döntésünk. Tudjuk, hogy a guminyomást megnövelték, tudjuk, hogy az alacsonyabb értékkel hosszabb a gumik élete. De a verseny már lement, megvolt a díjátadó ünnepség, ami fantasztikus volt, és ennek kellene most a középpontban lennie” – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak. „Nagy kár érte, hogy erről kell beszélgetnünk most, de nem jó embert kérdeztek. Szóval vidd innen a mikrofonod valaki más arcába” – mondta viccesen a négyszeres világbajnok az őt faggató riporternek.
„Végső soron vannak dolgok, amikben hibázhatunk. Van, hogy a csapat hibázik, szóval ez nagyon egyszerű. A versenyző nem akarja ezt, ő a pályán akar versenyezni. Lewis ma nagyon gyors volt, ő volt a leggyorsabb, különösen a második etapon – egyszerűen irányítása alatt tartott mindent.”
Felipe Massa hasonlóan óvatos volt Hamiltonék esete kapcsán – holott a brit kizárásával ő a második helyre lépne előre, miközben Valtteri Bottas a dobogó harmadik fokára. „A szabály, az szabály, bármennyire is fair ez vagy sem. De nehéz erről bármit is mondani. Tudjuk, mennyire jó volt ma, láttuk, milyen nagyszerű versenyt futott. Szóval nehéz erre válaszolni. Nyilván ha kizárják, több pontot kapok, de hogy második vagy harmadik vagyok, mindegy, az érzés ugyanaz, ott álltam a dobogón!” – fogalmazott.
Christian Horner az FIA-ra bízta a döntést. „Minden egyes autónál rögzítik az adatokat, szóval ha van valami probléma, akkor megnézik őket, jelentik a bíráknak, a csapatoknak és a nyilvánosságnak. Mindenekelőtt várjuk meg, mit mondanak az adatok – sok van belőlük, és csak annyit tudok, amennyit a sajtó. A versenybírák és az FIA feladata ez, ha úgy érzik, szabálysértés történt, akkor úgy kell eljárniuk, ahogyan helyesnek ítélik” – fogalmazott a Red Bull csapatfőnöke.
Rob Smedley, a Williams főmérnöke úgy véli, jelen esetben cseppet sem számít, mekkora értékkel tért el a Mercedes a Pirelli számaitól: a szabálysértést büntetni kell. „Ez nem a teljesítményről szól, hanem a biztonságról” – hívta fel a figyelmet. Főnöke, Pat Symonds pedig hozzátette: „Minél kisebb nyomást használsz, annál jobb a teljesítmény. Ugyanakkor mindez a biztonság rovására ment. Ilyen esetekben nem az a lényeg, hogy milyen mértékben sértettél szabályt, hanem az, hogy szabályt sértettél.”
Niki Lauda ugyanakkor határozottan cáfolta, hogy csalni próbáltak volna. „A legkisebb mértékben sem próbáltunk meg ilyen módon játszani, ezt garantálhatom” – mondta. Majd megerősítette, azért kérték Hamiltont a gyorsításra, hogy egy 25 másodperces büntetés esetén még legyen esélye megőrizni első helyét. „Arra az esetre kellett az előny, ha kapnánk időbüntetést. Ekkor még senki sem tudta, hogy mi jön ki ebből. De nyilvánvaló volt, hogy ha megtehetjük, akkor növelni akarjuk az előnyt ilyenkor” – fogalmazott.