F1
2016. március 17. csütörtök, 18:27
Szerző: Strommer Benjamin
Az F1 üzleties világában egy ruhákkal foglalkozó szponzor szeret beleszólni abba, mit hordjon az általa támogatott versenyző. Nem könnyű Lewis Hamiltonnal, aki nem szereti, ha mások beleszólnak öltözködésébe…
Aki megnézte már Lewis Hamilton Twitter- vagy Instagram-profilját, tisztában lehet vele, hogy a háromszoros világbajnok különös fontosságot tulajdonít a divatnak és öltözködésnek. Ezen a téren különösen saját útját járja: a wimbledoni teniszdöntőre például nem engedték be, mikor virágmintás ingben és napszemüvegben jelent meg. Az egyetlen bökkenő, hogy a Mercedest olyan ruházkodásban érdekelt szponzorok támogatják, mint a Puma és Hugo Boss – amelyek nem örülnek, ha bárki más termékeit látják meg a pilótán.
„Állandóan ellenőrzik, mi van rajta” – magyarázta egy londoni előadáson Caroline McGrory, a Mercedes jogi és kereskedelmi kapcsolatainak igazgatója, akinek szavait az f1pulse.com idézi. Ő felelős a szponzori ügyekért is. „A versenyhétvégéken kénytelen vagyok dühös üzeneteket küldeni Lewisnak, hogy ne a rikító sárga Louis Vuitton edzőcipőjét viselje, hanem egy Pumát.”
A szponzorok még abba is beleszólnak, amihez nem lenne joguk: Hamilton olyan divatbemutatókon tett látogatásait kifogásolják, melyeket rivális márkák szerveznek. „Nagyon elmélyült a divatban, különböző stílusokkal kísérletezik, és rendszeresen bemutatókra jár. Felhívott minket a Hugo Boss, hogy megkérdezzék, miért volt ott Lewis Alexander McQueen show-ján? Ezt viszont a szabadidejében teszi, ami megengedett neki.”
„A választóvonal azonban keskeny, mert fel kell hívnunk Lewist, és meg kell mondanunk neki, hogy legyen szíves, ne tweeteljen annyit ezekről a divattervezőkről, inkább mondjon néha szép dolgokat a Hugo Bossról” – árulta el McGrory, aki hozzátette, a versenyzők általában nem szívlelik a csapatszponzorokat, akiktől ők nem részesülnek külön juttatásban. „Megakadályozzák, hogy a pilóták saját megállapodásokat hozzanak tető alá. Ezért általában nem örülnek a csapat megegyezéseinek, ha ők nem látnak pénzt belőle.”
A Mercedes munkatársa nem csupán a ruhaszponzorokról beszélt. Az előző szezonig a telefonokat gyártó Blackberry támogatta az istállót, amely nem akart más készülékeket látni a csapattagoknál. „Persze még a főnököknek is ott volt a hátsó zsebében az iPhone. A nyilvánosság előtt azonban a Blackberryt mutogatták.”