Mindent elmond a Mercedes idei egyeduralmáról, hogy két versenyzőjük a kilenc eddigi 2015-ös verseny mindegyikén dobogóra állhatott. Egy éve ilyesmit nem mondhattak el magukról – köszönhetően autójuk törékeny megbízhatóságának. Hasonló sikeres sorozatot korábban csupán egyetlen alkalommal látott a Forma–1 közönsége: több mint hat évtizede, 1952-ben és 1953-ban (akkoriban még kevesebb futamot rendeztek egy évben) a Ferraritól.
A Mercedes párosa Silverstone-ban beállította, ma délután viszont meg is döntheti az olaszok eddig megdönthetetlennek hitt rekordját: sorozatban tízszer ugyanis még soha egy csapat versenyzői nem pezsgőzhettek egy évadon belül. Hamiltonék teljesítményének értékét ráadásul tovább növeli, hogy az 1950-es években rendszerint legalább három versenyzője volt egy csapatnak, míg most ezt csupán két autóval érhetik el.
Toto Wolff persze jó sportigazgatóként óvatosságra int. „Ezt a rekordot még nem értük el!” – figyelmeztetett a hétvége elején. „Már a múltban is voltak ilyen helyzetek, aztán a végén megálltunk kilencnél, és nem lett új rekord. A rekordok amúgy sem jelentenek sokat. Megmutatják, hogy a csapat nagyon összeállt, hogy minden jól működik. Ez sok ember érdeme. És ha sikerülne megdönteni, akkor természetesen boldogok lennénk.”
Az osztrák ugyanakkor tudja, ehhez a technikának is tökéletesen működnie kell, amire pedig még idei tökéletességük (autóik valamennyi versenykilométert teljesítették 2015-ben) láttán sincs garancia. Elég például csak egy olyan hiba, mint Nico Rosbergnél a szombat délelőtti szabadedzés végén, ahol a német rajtgyakorlata közben egyszerűen nem működött az autó lefulladásgátlója. „Ha ez a rajtnál történt volna, az nulla pontot jelentett volna” – jegyezte meg Wolff.
A Mercedes mai kettős dobogója egyébként nemcsak a csapat, de Lewis Hamilton számára is komoly mérföldkövet jelenthetne. A brit esetleges győzelmével egyfelől minden idők legeredményesebb versenyzőjévé válhatna a Hungaroringen. Jelenleg négy sikert számlál, akárcsak Michael Schumacher – az ötödikkel már egyeduralkodó lenne hazánkban. Másfelől ha a brit a top háromban végez, megszerzi pályafutása 80. dobogós helyezését, s ezzel az örökranglistán utoléri példaképét, Ayrton Sennát.
A címvédő már tavalyi abu-dzabi sikerét követően jelezte, gyerekkori idoljához hasonlóan háromszoros világbajnokká szeretne válni – s az odavezető úton bizony más tekintetben is egyenlíthet a brazillal szemben. Például a futamgyőzelmek terén, ahol Senna 41-gyel áll, míg ő 38-nál. „Alapvetően nem vagyok nagy statisztikarajongó, de valaki mondta nekem legutóbb, hogy ha a következő négy versenyen háromszor nyernék, utolérném Sennát: 161 futam alatt 41 győzelmet szereznék. Mindig is szerettem volna utolérni Ayrtont, de a tény, hogy az eredményeim tekintetében már ennyire közel kerültem hozzá, egyszerűen hihetetlen. Büszkévé tesz, de eleve meg akarok nyerni minden futamot, amelyen elindulok, szóval mindent meg is teszek, hogy elérjem ezt” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban Hamilton.
A britnek a mai egyébként a 158. F1-es versenye lesz. Ha megszerezné 80. dobogóját, ugyancsak Sennát másolná: a brazil 1993-ban adelaide-i (utolsó) győzelmével szintén a 158. versenyén szerezte meg pályafutása 80. pódiumát.