F1
2015. július 31. péntek, 15:40
A vasárnapi teljesítményük láttán már arról beszélünk, milyen pechesek voltak, hogy „csak” egy szimpla győzelmet szereztek és nem kettősgyőzelmet, de emlékszünk még rá, hogyan indult a Ferrari számára a 30. F1-es Magyar Nagydíj hétvégéje?
Nos, a pénteki első szabadedzésen előbb Sebastian Vettel vesztegelt hosszú időn át a bokszban egy elektronikai rendszerhiba miatt, majd Kimi Raikkönen autójáról szakadt le menet közben az első vezetőszárny. A második szabadedzésen ugyan ehhez hasonló, látványos anomáliák már nem hátráltatták őket, ám a beállításokkal eléggé bementek az erdőbe, és az első nap végén olyannyira kilátástalannak tűnt a helyzetük, hogy James Allison technikai igazgatójuk elkeseredésében egyenesen pályafutása legrosszabb napjának nevezte ezt akkor.
Ebből lett a cserebogár, vagyis Vettel parádés győzelme vasárnap. Hogy számítottak-e ilyen szintű feltámadásra a pénteki nap végén?
„Természetesen nem gondoltunk a győzelemre, de szerettünk volna legalább harcban lenni érte” – felelte Maurizio Arrivabene, a Scuderia csapatfőnöke a Motorsport.com kérdésére. „Pénteken tényleg minden megtörtént velünk, ami csak megtörténhetett, ezért szombaton az első intelmem az volt a csapathoz, hogy ’srácok, mindenki nyugodjon meg, elemezzük ki higgadtan a helyzetet, és találjunk rá megoldást’. Hogy mennyire szenvedtünk pénteken?”
„Annyira, hogy James Allison egy ponton odajött hozzám, és így szólt: ’nézd, ha egy napot kellene megneveznem, akkor most azt mondanám, hogy ez pályafutásom legrosszabb napja’. De aztán mégis mindent sikerült a helyére tennünk. Eltökélten dolgoztunk, és mindent elmond a csapatunkról, hogy ezt ilyen kezdés után így sikerült összeraknunk” – szóltak a jogos büszkeség szavai a győztes csapat főnökétől, aki egy az olasz sajtóban adott friss nyilatkozatában azt is elmondta, nem véletlen, hogy éppen Allisont küldte fel Vettel mellé a hungaroringi dobogóra.