
Maxx Race Team – MIDEX Salgó Rallye 2013
Velenczei Ádám – Apkó András, Mitsubishi Lancer Evo IX
Az ózdi bronzérme után önbizalommal telve készül a Rali Túra Bajnokság soron következő futamára Velenczei Ádám. A Maxx Race Team pilótájának és segítőjének, Apkó Andrásnak hazai pálya lesz a MIDEX Salgó Rallye 2013. A két versenyző mindent megtesz majd azért, hogy a június 15-16-ai rendezvényen megfordítsák a Szécsény 1, 2, 3 felállását, esetleg ők kerüljenek az élre.
Velenczei Ádám: Hazai viadalnak számít nekünk a Rali Túra Bajnokság soron következő állomása, hiszen mindössze 25 kilométerre van Salgótarján Szécsénytől. Mondhatjuk, hogy szinte minden szakaszból van egy-egy ismert rész, de összességében új lesz számomra az idei, MIDEX Salgó Rallye 2013. A Zagyvaróna-Cered szakasz az egyik legkedvesebb pálya a számomra, mert nagyon technikás, jó a nyomvonala – de közben ez az egyedüli, amin már a Mitsubishivel mentem.
Már megtanultuk, hogy teszt nélkül nem szabad rajthoz állnunk egy versenyen sem. Ezért a hét közepe felé tervezünk egy 20-30 kilométeres tréninget, ahol a legfőbb feladatunk az lesz, hogy a jó minőségű aszfalthoz igazodva találjuk meg az autó beállításait. A csapatom segítségével próbálunk egy-két újítást, fejlesztést eszközölni a Mitsubishin, amitől remélhetőleg gyorsulni tudunk majd.
Ózdon nagyon kevéssel maradtunk le a 2. helyről, így most nyomni fogjuk a gázt, hogy a Szécsény 1, 2, 3 a Salgó Rallyen más sorrendben valósuljon meg. Nem lesz könnyű dolgunk, nem becsülhetjük le az ellenfeleinket a szécsényi trión kívül sem – az RTE élmezőnyén belül bárki esélyes lehet a győzelemre. A mi malmunkra hajthatja azonban a vizet az, hogy otthonosabb lesz a környezet. A végén pedig remélem, hogy a dobogón ünnepelhetünk!
Apkó András: 2004-ben és 2006-ban az RTE mezőnyében vettem részt a Salgó Rallyen, de több sprintfutam keretein belül is rajthoz álltam már a zagyvarónai és kazári szakaszokon. A pályák így nem lesznek ismeretlenek a számomra, ráadásul a kedvenceim közé is tartoznak. Igaz, mióta felújították az utat a kazári szakaszon, már nem az a régi rallys pálya, amit annyira lehetett élvezni – a rossz minőségű aszfalton lehet, hogy nem tudtunk olyan nagy tempót autózni, de sokkal élvezetesebb volt a versenyzés.
A hazai pálya biztos, hogy egyfajta plusz nyomást fog jelenteni számunkra, de úgy gondolom, meg tudunk majd birkózni a feladattal. Mindenki a saját udvarában a leggyorsabb, ám ott is lehet a legnagyobbat hibázni – utóbbit viszont szeretnénk elkerülni. Egy száraz, meleg versenyt várnék, hogy végre ne azon kelljen stresszelni, milyen gumival álljunk rajthoz. Ózdon a gumiháborúról szólt az egész futam, és Egerben is akadtak gondjaink az esővel. A tökéletes körülmények pedig hozzásegíthetnének minket végre egy futamgyőzelemhez, de minimum egy dobogós helyezéshez.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Absolut Hostess Kft., www.olcsomobilgarazs.hu, Király Rudak, Geoteam Kft., Confidenza Csapágyszolgálat, Gregor és Társai Nyomdaipari Kft.,
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com; web: www.maxxraceteam.hu