Kilencedik éve versenyez Hetei Zoltán az osztrák bajnokságban, hol egy Trabanttal, hol egy Citroën Saxóval. Az idén merész tervei vannak, a sógoroknál marad a Saxo, a Trabival viszont három historic rali-Eb-futamot is megcéloz.
Nem is olyan régen Hetei Zoltán volt az utolsó magyar trabantos az Országos Ralibajnokságban és már akkor is nagyon megbecsült családtagnak számított nála a Trabant. Az évek alatt ez semmit sem változott, viszont 2007-ben kipróbált egy osztrák futamot és azóta kint ragadt. ,,A Trabi hatalmas siker ott is, mint ahogyan itthon is az volt” – magyarázza. ,,Viszont már az első versenyen úgy éreztük, hogy Ausztriában jobban megbecsülik a versenyzőket, főleg azokat, akik a sor végén rajtolnak. Más a környezet, más a hozzáállásuk, más a hangulat. Itthon Markó Tibi versenyein kaptunk egyedül szendvicset, Ausztriában ha várnod kell egy gyűjtőben, akkor azonnal hoznak gyümölcsöt, szőlőcukrot. Nem nagy dolgok ezek, de az ilyen apróságoktól érzed azt, hogy megbecsülnek. Tavaly az admonti versenyen, amit az osztrák rali legendnek is hívnak, minden célba érkező mézeskalácsot kapott. Itt fordult elő az egyik legmeglepőbb esetünk is. A célban odajött hozzánk egy hölgy és két úr, akik azt mondták, ha neki merünk vágni a Trabanttal a historic Akropolisz Ralinak, akkor ők támogatnak minket 3000 euróval, és odaadtak egy csekket ennyi összegről.”
A csekk azonban emlék marad, hiszen a Trabantnak is megvannak a határai. ,,Megnéztem az Akropolisz Rali útvonalát, oda mi nem tudunk felmenni a Trabival. Az osztrák bajnokságban is azért indulunk felváltva a Trabanttal és a Citroënnnel, mert itt is vannak olyan pályák, ahova a Trabant 27 lóereje nem elég. A Saxónk Nagy Krisztián autója volt még egykoron, A-s, 2013-ig volt homológ, de az osztrák bajnokságban ez nem számít, ugyanúgy a homológ autók közé sorolnak minket. Vicces, mert a Trabival is ugyanebben a kategóriában vagyunk, és, amire nagyon büszke vagyok, a Trabival sem voltunk még soha utolsók.”
Az idei tervek szerint a Citroën marad az osztrák bajnokságban, a Trabanttal viszont három Európa-bajnoki futamot is megcéloznak. ,,Az Elba Ralira szeretnénk elmenni, azok az utak még fekszenek a Trabantnak. A Bohemia Rali rendezői többször is hívtak a versenyükre, az idén szeretnénk elmenni arra is, ami szintén Eb-futam lett, illetve Magyarországon, a Mecsek Rali akarunk még rajthoz állni. Ez három historic Eb-futam, ami már komoly programnak számít.”