A japánok a második turbókorszak második évében tértek vissza a királykategóriába, amit az új motorformula bevezetése óta a Mercedes ural. A stuttgartiak a 2014-es évad eleje óta rendkívül versenyképesek, az új szabályokra való felkészülést pedig már jóval az új motorok bevezetése előtt elkezdték. A németek első számú kihívója jelenleg a Ferrari; az olaszok kiábrándítóan kezdték az új érát, idén azonban fejlesztéseinek köszönhetően megtalálták a helyes irányt.
A Honda az első évben csupán megfigyelőként volt jelen, bemutatkozása pedig a vártnál is döcögősebbre sikeredett, az első megmérettetések alatt ugyanis szinte folyamatosan műszaki hibákkal küzdött, és egyelőre a motor teljesítménye is elmarad a riválisokétól. A japánok lemaradása sokak szerint részben annak köszönhető, hogy az új korszak kezdete előtt nem összpontosítottak 100 százalékosan erőforrásuk fejlesztésére (hiszen nem voltak jelen a Forma-1-ben), az első szezonban pedig nem léptek pályára, így fontos tapasztalatoktól estek el; ellenben riválisaikkal.
Most az F1i-nek nyilatkozó Boullier is elismerte, hogy ez hátráltatta csapatát, hiszen a Honda kevesebb rutinnal rendelkezik, mint a három ellenfél. Ezt a hiányosságot egyesek szerint néhány tapasztalt, az ellenfelek egyikénél dolgozó szakember szerződtetésével lehetne pótolni; az elképzelést a versenyigazgató is megfontolandónak tartja. „A Honda szerezhetett volna tapasztalatot a többi motorgyártótól, és talán még mindig szerezhetne. Mi azért javasoljuk ezt, mert így felgyorsíthatjuk a fejlesztési programot, hiszen nekik vannak kész megoldásaik a problémákra, vagy talán segítenének megérteni néhány dolgot” – mondta a francia szakember.
Boullier nem először utalt arra, hogy a Hondának változtatnia kell vállalti kultúráján, azaz nyitottabbá kell válnia, és nemcsak a saját szakembereivel kell keresnie a problémák megoldását. Eközben egyre többen cikkeznek arról, hogy a McLaren kezdi elveszíteni türelmét – épp a fent említett véleménykülönbség miatt –, a Honda azonban egyelőre nem akar komolyabb változtatásokat. A gyár sportigazgatója, Arai Jaszuhisza például elmondta, nincs szükség új szakemberekre (akik a Mercedestől, avagy a Ferraritól érkeznének), a cégnek ugyanis elég erőforrás áll rendelkezésére.