F1
2015. szeptember 7. hétfő, 17:50
Szerző: Strommer Benjamin
Nem mi írtuk rosszul: az 1996-as világbajnok valóban piros zászlót követelt a Monzában szabálytalan guminyomással versenyző F1-es csapatnak, habár nyilván a feketére gondolt.
Lewis Hamilton megnyerte a monzai Olasz Nagydíjat, de győzelmére sokáig nem lehetett véglegesként tekinteni. Az FIA ellenőrei még a rajtrácson találtak szabálytalanságot nemcsak Hamilton, de Rosberg Mercedesén is. Az autók bal hátsó abroncsai nem feleltek meg a Pirelli által előírt határértéknek: a brité 0,3, a németé 1,1 psi nyomással maradt el a szabályos minimumtól.
A stewardok még a verseny közben, de annak utolsó köreiben értesítették a Mercedest a szabálytalanságról: ekkora kapta az akkor még nehezen érthető üzenetet a kényelmes előnyben levő Hamilton, hogy gyorsítson, de ne kérdezze, miért. A bajnokság éllovasa végül megszerezte a győzelmet, amelyet a versenybírák döntése alapján megtarthatott, semmiféle büntetést nem róttak ki rá. Rosberg azért nem került a döntéshozók elé, mert két körrel a leintés előtt kiesett.
A jelenleg tévés szakértőként dolgozó Damon Hill – 1996 világbajnoka – azonban arra hívta fel a figyelmet, hogyan engedhették egyáltalán versenyezni a Mercedes párosát, ha autójuk egy biztonsági paraméternek nem tett eleget.
„Ha engedték őket elrajtolni olyan gumikkal, amelyek nyomása nem felelt meg a Pirelli által megszabott biztonságos értéknek, miért nem kaptak később piros zászlót?” – tette fel a kérdést Hill a Sky Sportsnak, aki piros helyett minden bizonnyal a kizárást jelentő fekete zászlóra gondolt. „Ha versenyző lennék, akivel utólag közlik, hogy nem biztonságos autóval ment, az nagyon feldühítene, és tudni akarnám, miért nem hívtak ki.”