Formula-E
2016. július 7. csütörtök, 10:59
Több mint tíz év után tér vissza az együléses versenyzés világába a WTCC-ben jelenleg harmadik elsőségére hajtó Jose Maria Lopez. Citroen-kötődésű csapatával itt is azonnal a bajnoki címre törne.
A túraautózás világába berobbanó argentin sorsát már azóta találgatják, hogy a Citroen bejelentette, az idei szezon után kivonul gyári csapatával a WTCC-ből. A francia márka volt az, amely megadta Jose Maria Lopeznek az esélyt az autóversenyzés világporondjára való visszatéréshez, ő pedig két kézzel megragadta a lehetőséget, hiszen 2014-ben és 2015-ben is fölényesen lett bajnok a sorozatban, idén pedig töretlenül halad a triplázás felé.
Lopez azonban annak idején még formulaautós versenyzőként kezdte karrierjét, bár utoljára 2006-ban a GP2-ben teljesített versenyszezont az együlésesek között. Pályafutása akkor futott hosszú időre vakvágányra, amikor a Renault tesztpilótai szerződéséből és az USF1 2010-es ígéretéből sem lett F1-es pilótaülés.
A 33 éves argentin most visszatér a gyökerekhez, egyúttal viszont a jelentől sem szakad el, hiszen a Citroen társvállalata, a DS pilótájaként fog versenyezni a Formula-E harmadik szezonjában Sam Bird csapattársaként, betöltve a távozó Jean-Eric Vergne helyét. Lopez már idén is közel állt a debütáláshoz, amikor a Buenos Aires ePrix-n Vergne indulása betegség miatt veszélybe került, végül azonban ott nem valósult meg a helycsere.
„Ez egy nagyon izgalmas átigazolás lesz számomra, és már várom az új kihívást a Formula-E-ben a DS Virginnel” – reagált a bejelentésre a már az első pályateszteken is túlesett Lopez. „Már van némi munkatapasztalatom a DS Performance oldalán, hiszen együtt dolgoztunk a harmadik szezonra szánt autón, a látottak alapján pedig magabiztos vagyok azt illetően, hogy nagy dolgokat érhetünk el közösen a következő idényben.”
„A Formula-E folyamatosan egyre erősebbé és erősebbé válik, én pedig leginkább azt várom, hogy visszatérjünk Buenos Airesbe, ahogy a csapat az elmúlt szezonban legnagyobb sikerét érte el” – utalt arra a versenyre, ahol a csapat idei egyetlen győzelmét szerezte annak a Sam Birdnek köszönhetően, aki rivális alakulatok érdeklődése ellenére is kitart az istálló mellett a harmadik évadra.
A hír azt is jelenti, hogy Lopez számára igencsak sűrű lesz a 2016-os év vége, hiszen a WTCC szezonja csak november 25-én ér véget, a Formula-E harmadik évada azonban már októberben megkezdődik, és Hong Kongban, valamint Marrakechben már le is futja első két versenyét még a túraautósok fináléja előtt. Az argentin szerencséje, hogy a két sorozat naptárában nem lesznek ütközések, így gond nélkül abszolválhatja majd ezt a kéthónapos átfedést.
A WTCC kétszeres világbajnoka számára további kapcsolatot jelent majd a két sorozat között, hogy a tavalyig a túraautós projekten dolgozó elismert szakember, Xavier Mestelan Pinon immár a DS Virgin új autójának tervezési projektjét vezeti. A francia korábban elmondta, teljesen új filozófiával építik a harmadik szezon hajtásláncát, a célokat pedig nem adják alább a bajnoki címnél.
A Formula-E 2016/17-es szezonjának eddig ismert pilótafelállása:
Renault e.dams | Sebastien Buemi |
Nicolas Prost | |
ABT Audi Sport | Lucas di Grassi |
Daniel Abt | |
Dragon Racing | Loic Duval |
Jerome d’Ambrosio | |
DS Virgin Racing | Sam Bird |
Jose Maria Lopez | |
Amlin Andretti | Robin Frijns |
Antonio Felix da Costa? | |
Techeetah | Jean-Eric Vergne |
Ma-csing Hua | |
Mahindra | ? |
Venturi | ? |
NextEV TCR | ? |
Jaguar | ? |