F1
2016. január 25. hétfő, 16:18
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: McLaren Honda
A spanyol sajtóban látott napvilágot az a pletyka, hogy a Honda óriásit léphet előre a 2016-os évre, 223 lóerővel izmosodhat V6-os motorjuk. A gyártó állítja, ebből egy szó sem igaz.
Az AS lap számolt be vasárnap arról a hírről, hogy a McLarent hajtó Honda-erőforrás hatalmas ugrást tett meg a tél során, a japán cég mérnökei – akik karácsonykor sem mentek szabadságra – 223 lóerőt találtak az előző év végi állapotokhoz képest. A lap még azt is állította, hogy a McLaren a rajtrács ötödik pozícióját célozza meg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, azután, hogy az előző szezonban általában már a Q3-ban kiesett. Az AS állítása szerint az ERS rendszeresen fellépő problémája is megoldódott a hűtőrendszer áthelyezésével.
A Honda a Sky Sportsnak adott közleményben cáfolta, hogy a pletykából bármi is igaz lenne. „Az utóbbi időben megjelent sajtóbeszámolók a McLaren Honda 2016-os óriási lóerő-növekedéséről beszéltek. Ezek a beszámolók megalapozatlanuk és merő feltételezések, ezért arra kérjük a rajongókat és médiát is, hogy ekként bánjanak velük” – állt a Honda közleményében.
Ha belegondolunk, a 223 lóerős lemaradás valóban irreális, 2015-ben a becslések szerint a Honda-motor hátránya 70 és 150 lóerő közötti volt az élen járó Mercedeshez képest, egy ekkora ugrás azt jelentené, hogy a McLaren szinte sereghajtóból hirtelen az élmezőny tagjává lépne elő. Ami a számszerűsített lemaradást illeti, a Sky Sports korábban az egyes pályákon mért végsebességeket hasonlította össze. Az átlagos lemaradás a leggyorsabbhoz képest 13,3 km/h-t tett ki, Silverstone-ban 20, Monte-Carlóban azonban például csak 9 km/h volt, a szezon során pedig nem javult számottevően.