F1
2015. augusztus 5. szerda, 19:35
Nem csak a rajongók vártak sokat a McLaren-Honda együttállástól, hanem a japán motorgyártó vezetősége is, akik most elismerték, hogy alábecsülték az új Formula-1 kihívásait.
Bizonyára már nem is kell részletezni, hogy milyen kiábrándítóan teljesít az idei szezonban a McLaren, amely csapat a Hondával való újraegyesüléstől várta az áttörést, egyelőre azonban éppen a hajtáslánc gyengeségei miatt kullognak csak a mezőny második felében. A pontszerzés is még csak összesen négy alkalommal sikerült két pilótájuknak, és noha Fernando Alonso a Hungaroringen az 5. helyen végzett, a csapat még mindig utolsóelőtti a konstruktőri tabellán.
A Hondánál eddig is nyíltan beszéltek arról, hogy elsősorban az ő hibájuk a gyengélkedés, az F1-es programot vezető Yasuhisha Arai viszont most azt is elismerte, hogy jóval könnyebb visszatérésre számítottak. A technika ugyanis már egészen más szintet képvisel, mint 2008-as kivonulásuk idején, ahhoz képest meg pláne, mint amivel 1988 és 1991 között mindent besöpörtek a wokingiak oldalán.
„Mindig is magasak voltak, és azok is lesznek az elvárások, köszönhetően a McLarennel való mesés történelmünknek” – mutatott rá Arai. „A rajongók többségében kellemes emlékek élnek a McLaren-Honda örökségéről, ezért arra számítottak, hogy amint visszatérünk az F1-be, azonnal ismét versenyképesek leszünk. De egyértelmű, hogy nem ez a helyzet.”
„A sport elképesztő mértékben megváltozott a McLaren-Honda sikerkorszaka óta. A jelenlegi technológia sokkal letisztultabb az akkorinál, így nehezebbé vált jó versenyautót építeni. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de talán nem számítottunk arra, hogy ennyire nehéz lesz.”
„Én magam nem is képzeltem, hogy a technológia szempontjából ilyen kihívásokkal fogunk szembesülni, de teljes mértékben bízok abban, hogy helyes irányba indultunk a hajtásláncot illetően. Valami radikálisra van szükségünk ahhoz, hogy legyőzzük a legjobb csapatokat, és pontosan ez is a célunk – jobbak akarunk lenni a legjobbnál.”
A Honda a szezon második felére a fejlesztési zsetonok felhasználásával erősebb motorral érkezik, így már Spától jobb teljesítményt várnak maguktól – az azonban kérdéses, hogy mindez mire lesz elég a sűrű középmezőnyben.