A vártnál is nehezebben indult a McLaren-Honda szezonja, a csapat versenyzőinek dolgát ugyanis szinte minden hétvégén műszaki hibák nehezítették, miközben az is egyértelművé vált, hogy a japánok teljesítmény tekintetében is elmaradnak ellenfeleiktől. Noha az időmérő edzés Magyarországon sem volt problémamentes, a pilóták végül teljesítették a futamot, sőt a szezon során először mindketten a pontszerzők között végeztek.
A Honda sportigazgatója szerint a folytatásban is lesz ok az örömre, a cég ugyanis megoldotta a megbízhatósággal kapcsolatos problémákat, a második félévben tehát már csak a teljesítmény növelésére kell összpontosítania. „A nyári gyárbezárás után egy újfejlesztésű erőforrást akarunk bevetni, mégpedig néhány megmaradt módosító pont felhasználásával. A legfontosabb terület most az égéstér; ennek a tervezésén akarunk változtatni, valamint a kipufogórendszer elrendezésén is. Továbbá a fogaskerék-rendszer módosításával csökkenteni akarjuk a mechanikai súrlódást!”
Arról már az előző hetekben is lehetett hallani, hogy a Honda komolyabb újításokkal készül a Belga Nagydíjra (egyes források 45-50 lóerős fejlődésről írtak), Arai viszont elárulta, hogy nemcsak a soron következő megmérettetésre készülnek frissítésekkel, hanem az azt követő viadalokra is. „Nem lesz kész minden újítás a belga futamra, tehát bizonyos elemeket bevetünk a következő versenyen, míg másokat csak később” – magyarázza a szakember, aki most a folyamatos fejlődést tűzte ki célként.
Arai nyilatkozata során elismerte, a Honda visszatérése előtt alábecsülte a kihívást, amit a királykategóriás szerepvállalás jelent. „A sport rengeteget változott a McLaren-Honda dicső napjai óta” – utal az 1980-as évek végére és az 1990-es évek elejére. „A most használt technológia sokkal kifinomultabb, szóval nehezebb jó versenyautót építeni. Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de arra nem számítottunk, hogy ilyen nehéz lesz. Nem hittem volna, hogy ilyen kihívásokkal kell szembenéznünk, de úgy érzem, jó úton járunk, már ami az erőforrás fejlesztését illeti. Valami radikálissal kellett előállnunk, mert csak így győzhetjük le az első helyezettet, nekünk pedig ez a célunk!”
A japánok a szezon során több komoly kritikát is kaptak már, mondván vállalati kultúrájuk, és az, hogy meg sem próbálnak szakértőket igazolni a rivális gyártóktól alaposan lelassítja a fejlesztési időt, a McLarennek viszont gyors sikerekre van szüksége, hiszen csak így szerezhet szponzorokat. „Az új projekt minden egyes lépés megvitatjuk a McLaren menedzsmentéjével. Tudom, hogy nyomás nehezedik rájuk a szponzorok miatt, de bízunk egymásban és segítjük egymást, hogy jó, innovatív ötletekkel álljunk elő. A két kultúra találkozása csak még erősebbé és kreatívabbá tett bennünket. Ez egy jó kapcsolat, egy jó csapat! Mindenkiben bízok a csapatnál!” – mondta Arai a felvetések kapcsán.