Autó
2015. november 23. hétfő, 11:51
Szerző: Mészáros Gergely
Az átalakítás árából akár egy Porsche Boxtert is vehetne magának az ember! Csak az nem 750 lóerős!
Nem sokkal ezelőtt mutatkozott be a HPerformance gondozásában az Audi TT RS előző generációjának 510 lóerős verziója. A tuningcég szerint azonban sokan kevesellték ezt a teljesítményszintet, ami tarthatatlan állapot volt, úgyhogy még emeltek rajta, s az TT RS immáron 750 lóerős csúcsteljesítménnyel is elérhető. Ezzel párhuzamosan a 2.5 literes turbómotorból 880 Nm nyomatékot is kipréseltek. Így az Audi sportkocsija a szuper-sportkocsik privilégiumának tartott négy másodpercen belüli százas sprintet hozz, ami bőven elegendő ahhoz, hogy bárkit otthagyjunk a piros lámpától történő indulásnál.
Mivel kis szériás átalakításról van szó, ezért természetesen nem olcsó mulatság egy ilyen TT RS. Nem kevesebb, mint 50.000 euróba kerül. Ebből az összegből akár egy Porsche Boxstert is vehetnénk mellé. De az az igazság, hogy teljesen egyedi rendszereket kellett az autóba építeni, a széria modellből kizárólag azok a karbon fékek maradtak meg, melyekkel az új R8-t szerelik. Többek között új, nagyteljesítményű üzemanyag szivattyút, motorvezérlő szoftvert, GTX-35-ös turbófeltöltőt és ClubSport kipufogó rendszert is kapott a TT.
Egyelőre nincsenek hivatalos gyári adatok a menetteljesítményeket illetően, ezért csak találgatni tudunk, mintegy 4 másodpercen belüli gyorsulást és a 300 km/h körüli végsebességet saccolunk neki. Az biztos, hogy nem lesz mindennapi látvány az utakon, már csak az átalakítás költségei miatt sem. Apropó, „money”! Akinek nincs 50.000 eurója a történetre, annak kínál a tuning cég egy kisebb, gyengébb csomagot is. Ekkor „mindössze” 10.000 euróért (egy FIAT Panda áráért) 600 lóerősre húzzák a TT RS-t. Ez lesz a „szegény” ember sportkocsija.