„Ütköztem. Sajnálom” – hangzott Maldonado bocsánatkérése, miután összetörte autóját az első szabadedzésen.
„Hosszú ideje ez a legjobb kör, amit futottam!” – mondta Button utolsó gyors körét követően, amit később 2012-es, rajtelsőséget érő köréhez hasonlított. Ezúttal csak a 17. rajtpozíciót tudta megszerezni, igaz fél másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, Fernando Alonsónál.
„Valami eltört!”
„Vettük Kimi, kapcsold ki” – Kimi Räikkönen és a Ferrari párbeszéde a finn műszaki hibája után, ami miatt idő előtt fel kellett adnia az időmérő edzést.
„Jaj, nincs erő… hiába nyomom a gázt nem történik semmi!”
„Állj ki a kör végén… rajtolj el, ne gyere vissza! A nyomás most visszatért!”
„Megint ugyanaz történik, nincs erő…” – Nico Hülkenberg és a Force India elkeseredett párbeszéde a start előtt. A német pilóta végül ott ragadt a rajtrácson, és később sem bírt a mezőny után eredni.
„Hűha! Ezek az autók lassulnak itt előttünk – még el is kaphatjuk őket. Azt hiszem, hibáztak, nem álltak ki…” – egy kis humor és némi stratégiai tanácsadás Buttontől, aki a futam egy bizonyos szakaszában közelebb tudott kerülni a Sauber pilótáihoz.
„Őőő, volt egy kis kavarodás a bokszban” – közölte a Williams Valtteri Bottasszal, miután a finn kerékcseréje során három lágy és egy közepes keverék került fel a versenygépre. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) természetesen nem nézte el a nem mindennapi figyelmetlenséget: a korábbi GP3-as bajnok áthajtásos büntetést kapott.
„Nico egyértelműen közelebb került a virtuális biztonsági autó óta! Hogy hozott egy másodpercet?” – noha sima győzelmet aratott, a futam hevében Lewis Hamilton is aggódott még elsősége miatt.
„Igen! Kib***ott így kell ezt csinálni! A következő autó!” – a pillanat, amikor felszínre törtek az általában higgadt Kvjat érzelmei. Nem csoda, hogy a fiatal orosz örömmámorban tört ki, hiszen a futam utolsó szakaszában a lágyabb keverékű abroncsokon három ellenfelet is lehagyott, és mint látjuk, felzárkózását még tovább folytatta volna.
„Gondolkodjunk egy extra kiálláson, lenne értelme?” – kérdezte Sebastian Vettel a Ferrari egy kiállásos stratégiája kapcsán. A Pirelli szakemberei szerint mindenképp lett volna értelme, ők ugyanis úgy gondolják, az abroncsok túlhasználtsága vezetett az utolsó előtti körben bekövetkező defekthez.
„Veszítek némi… erőt!”
„Vettük Lewis. Mindkét autó esetében ez a helyzet” – kívülről sokkal simábbnak tűnt, hiszen, ahogyan a mellékelt ábra mutatja, a Mercedesnél is volt ok az aggodalomra, végül azonban életre kaptak a versenygépek, és eljutottak a célig.
„Fantasztikus munkát végeztél Romain! Hihetetlen, pályafutásod egyik legjobb futama, annyira büszkék vagyunk” – dicsérte a Lotus a harmadik helyen célba érkező Romain Grosjeant, miközben a francia könnyeivel küszködött…
„Köszönöm srácok! Nagyon boldog vagyok!” – az előnyét 28 pontosra növelő Hamilton kimért ünneplése a futamgyőzelem megszerzése után.