Hülkenberg: „Jót tett az önbizalmamnak ez az időmérő!” – Képek

image

Lassan már akármilyen karakterű pályára érkezik meg a Forma-1, a Williams csapata most már állandó tagja az időmérőkön a legjobb tíznek. Monzában, az idei szezon leggyorsabb ringjén sem vallott szégyent a brit istálló, ugyanis mind Rubens Barrichello, mind pedig Nico Hülkenberg bekerült a Q3-ba, és a futamnak újra a pontszerzés reményével vághatnak neki.

A gyors monzai ringen való száguldozást ezúttal az időjárás sem zavarta meg, mint két héttel ezelőtt Belgiumban, így az időmérőn kialakult sorrend sokkal valósabb képet ad az erőviszonyokról, mint ami két hete volt a kvalifikációt követően. Ami az állandóságot jelenti, hogy a három nagycsapat mellett immár az F1-ben szerepet vállaló egyetlen magyar cég, a HELL Energy által támogatott Williams istálló mondhatja el magáról, hogy mindkét pilótája tagja a TOP 10-nek. Lehet eső, lehet szél vagy napsütés, lehet gyors, vagy technikás pálya, Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg újra és újra bekerül az időmérő Q3-as szakaszába, mint tette ezt Monzában. Ráadásul a fiatal német versenyző egyre jobban megszokja az F1 légkörét, és ezúttal megelőzte rutinosabb csapattársát a kvalifikáció mindhárom szakaszában. Panaszra persze Barrichellónak sincs oka, és ha egyikőjüket sem hátráltatja semmilyen technikai probléma a futam alatt, akkor mindketten pontszerzőként fejezhetik be a 60. Olasz Nagydíjat. Főleg annak tükrében, hogy az autók csúcssebességét figyelembe véve Hülkenberg a 7. – 341.8 km/h -, míg Barrichello a 9. -341,2 km/h – helyen végzett, ami ezen a ringen az egyik legfontosabb tényező lehet.
Sam Michael, technikai igazgató örül annak, hogy egy technikai hibáktól mentes, eredményes időmérőn van túl a csapat. „Nico egészen kiváló munkát végzett egész hétvégén, így megérdemelte, hogy ilyen remek pozícióból kezdhesse meg a versenyt. Ha továbbra is így teljesít, akkor biztos, hogy fontos pontokat szerezhet. Rubens most nem tudott vele azonos szinten teljesíteni, mert beállítási gondokkal küzdött, de megtaláljuk majd a módját, hogy a futamon ő is a legjobbak között végezhessen. Külön öröm a számunkra, hogy egyáltalán nem hátráltatta a munkánkat semmiféle technikai probléma.”
Rubens Barrichello (10. rajthely: Q1 – 1:23.695, Q2 –1:23.142, Q3 – 1:23.328) a szombat délelőtti szabadedzésen is tartotta megbízható formáját, igaz, fél századdal kicsúszott a legjobb tízből – 1:23.450-es ideje a 11. helyre volt elég -, ám az autója jól működött. Délután aztán a veterán brazil tartotta monzai tempóját, és bejutott a Q3-ba. Igaz, a kvalifikáció második szakaszának végén izgulnia kellett egy kicsit, ám végül sem Adrian Sutil, sem pedig Michael Schumacher nem volt képes jobb időt futni a mezőny legrutinosabb versenyzőjénél. A legjobb tíz között aztán Barrichello végül a 10. helyen végzett, ám monzai tapasztalatának köszönhetően – háromszor nyert, míg egyszer-egyszer második és harmadik lett korábban – minden esélye megvan arra, hogy pontszerzőként zárja az Olasz Nagydíjat. „Nagyon nehezen találtam meg a helyes beállításokat annak ellenére, hogy szinte hazai versenyemnek számít a monzai, és tavaly nyertem itt. Jobb rajtpozícióban reménykedtem, bíztam a hetedik hely megszerzésében, de sajnos még nem autóztam ki a maximumot magamból. A verseny számos lehetőséget nyújthat majd a javításra, és hiszek abban, hogy ismét jó eredménnyel zárjam a futamot.”
Nico Hülkenberg (8. rajthely: Q1 – 1:23.516, Q2 – 1:22.989, Q3 – 1:23.037) szombat délelőtt ismét bizonyította, egyre jobban érzi már a Forma-1-t: 1:23.129-es körideje a nyolcadik leggyorsabb volt. A kvalifikáció első két szakaszában egy pillanatra sem került ki a legjobb tíz közül, így a veterán csapattársát is megelőzve végül a 8. rajthelyet tudta megszerezni, úgy, hogy a Q2-ben képes volt 1:23 alatt teljesíteni a körét. Ha semmilyen technikai gond nem nehezíti a fiatal versenyzőt a futam alatt, akkor akár a Hungaroringen mutatott teljesítményét – 6. lett a magyar versenyen – is megismételheti a legendás monzai pályán. „Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményemmel, az autó csodálatosan működött, jól éreztem magam valamennyi körömben. Mondhatnám, ilyen egy harmonikus időmérő! Nagyon sok önbizalmat kaptam ettől az edzéstől, és ennek köszönhetően tudtam ilyen gyors köröket teljesíteni. Azzal együtt örülök az eredményemnek, hogy a Q3-ban akár jobb teljesítményre is képes lehettem volna. A gyáriak nagyon jól dolgoztak, hisz az új aero-csomagunk kiválóan működött, nagyon jó a végsebességünk, és kiegyensúlyozott az autó a kanyarokban. Ezek után nagyon várom már a versenyt, ahol minél több pontot szeretnék megszerezni.”

At&T Williams sajtóközlemény

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.