A múlt hétvégén, december 3-4-én került megrendezésre a II. Sió- Rally Sprint Kupa Ádándon, az újjáéledő rallycross pályán.
Az első jól sikerült verseny után nagy érdeklődés előzte meg a rendezvényt. Összesen 25 versenyzőpáros adta le nevezését, s közel 200 érdeklődő látogatott ki a hétvégén a futamra.
Szombaton az adminisztratív és gépátvétel után délután két gyorsaságival kezdődött a verseny. A második gyors már sötétben zajlott, és a köd is nehezítette a pilóták dolgát. Vasárnap reggel folytatódott a harc a másodpercekért, további három gyorsaságival. Elsősorban amatőr pilótákat vártak a szervezők erre a rendezvényre, de persze akadt olyan is, aki már évek óta, komolyabb szinten hódol a rally szerelmének. Ilyen volt a siófoki Gyarmati Ariel is, aki abszolút értékelésben a harmadik helyet érte el, míg saját kategóriájában másodikként végzett a BMW-jével. „2002-ben kezdtem el rallyzni, először csak amatőr szinten, majd 3 évvel később az első osztályban debütáltam. A főszervezők, illetve barátok kerestek meg, hogy induljak a versenyen, hiszen jó kis bulinak ígérkezett. A következő szezonban azonban nagyobb fába vágom majd a fejszémet. Egy M3-as BMW-t építettem újjá, amivel az RTE mezőnyében szeretném teljesíteni a bajnokságot, s a célom már most az, hogy megnyerjem a H3 kategóriát.”
A megmérettetésre egy autóval többen is rajthoz állhattak, a hölgyek pedig külön kategóriában mérhették össze vezetési tudásukat. Rajczi Brigitta is rajthoz állt az ádándi futamon, és nem eredménytelenül: a női pilóták közül ő végzett az élen. „A verseny főszervezője, Kővágó Zoli felhívott telefonon, hogy nem lenne-e kedvem elindulni a II. Sió Rally Sprint Kupán – kezdte Brigi. – Mivel szeretem az autó- és motorsportokat, Zoli pedig a rendelkezésemre bocsájtotta a BMW 320i rallyautójukat, minden adott volt, hogy igent mondjak a felkérésre. Ez előtt még soha nem indultam rally versenyen. Mindössze egy alkalmam volt gyakorolni a futam előtt és megismerni az autót, így engem is meglepett, hogy az első helyen tudtam végezni. A pálya, az időjárási viszonyok miatt, mindenkinek sok nehézséget okozott. A rendkívül ködös idő miatt nagyon vizes, sáros, csúszós volt a pálya. Minderre rátett egy lapáttal, hogy hátsó kerék meghajtású autóval mentem. Ez nagy hátrányt jelentett egy első kerekessel szemben, amit jóval könnyebb ilyenkor irányítani, így minden eddig szerzett tudásomat össze kellett szednem ahhoz, hogy jó időt tudjak futni. Összességében nagyon jól éreztem magam, örülök, hogy belekóstolhattam a rally versenyzés világába és remélem, a következő futamon is lesz lehetőségem elindulni!”
A kiélezett csatákban szoros eredmények születtek – de persze most is a legfőbb cél a szórakozás, a szórakoztatás volt.
Eredmények:
Abszolút kategória helyezettek: 1. Szabó György (Mitsubishi Lancer EVO 6), 2. Szabó Tamás (Peugeot 206), 3. Gyarmati Ariel (BMW M3 ix)
Kategória dobogósok:
6 -os kategória: 1. Szabó György (Mitsubishi Lancer EVO 6), 2. Gyarmati Ariel (BMW M3 ix), 3. Izsák József (Mitsubishi Lancer EVO 9)
5 -ös kategória: 1. Szabó Tamás (Peugeot 206), 2. Sárközi Róbert (Ford Escort)
4 -es kategória: 1. Varga Géza (Opel Corsa), 2. Kaposi Roland (Lada), 3. Teglovics Roland (Lada)
3 -as kategória: 1. Sipos István (Suzuki Gti), 2. Pinke Dániel (Suzuki Gti), 3. Tóth Zoltán (Suzuki)
Női kategória: 1. Rajczi Brigitta (BMW 320i), 2. Szendrő Katalin (Suzuki), 3. Juhász Eszter (BMW 320i)