A brnoi második helyezésem után egy szusszanásnyi szünetem volt, ami nem pihenéssel telt. Közben Győr Bálint tanítványommal a MAMI kupa kakucsi fordulóján is részt vettünk, ahol szép eredményt értünk el. Következő héten pedig már készülni is kellett a saját Alpok Adria és egyben Országos Bajnoki futamomra, ami a Pannónia Ringen lett megrendezve. A két futamom között eltelt időben a csapatommal is több beszélgetés zajlott le, majd nem sikerült közös nevezőre jutni, így a Sárvár közelében lévő pályára már más színű motorral, egyéni színekben érkeztem.
es akkor hogy is indultunk neki a hétvégének. Csütörtöki napom nagy része még az új fényezés elkészítésére ment rá. Majd minden összeállt és csütörtök éjszaka sikerült elindulni Sárvárra. ejjel 3 óra felé sikerült is ágyba kerülni a szállásunkon. Pénteki napra 3 szabadedzést terveztem, amiből egy lett, mert az időjárás is közbeszólt, illetve a fáradtság miatt felkelni sem sikerült időben. Délutánra viszontszáraz szeles idő lett, a pálya felszáradt és motoroztam is 30 percet a pályán, ahol 1 éve jártam utoljára. Minden rendben volt, barátkoztam a pályával, bíztató időket motoroztam. Este lerendeztük a nevezést és a gépátvételt is, majd indultunk pihenni.
A szombati napon 2 időmérő várt ránk. Első időmérőn eső, vizes pálya várt ránk. Aminek annyira nem örültünk, főleg hogy másnapra jó időt mondott a meteorológia, de kimentünk a pályára. Na nekem ez nem sikerült túl szerencsésen. A kimenetel első körében elhagytam a tanksapkámat (amit előző este én csavartam valószínűleg rosszul vissza), és a második körömben vettem észre hogy a féktávon ömlik az ölembe a benzin. Ugye az eső miatt először nem tűnt fel, hogy valami nincs rendben, mert azt hittem a vizet csapja fel a motor. Szerencsére nagyobb galiba nélkül visszajöttem a boxba és így mért kör nélkül be kellett fejeznem ezt az edzést. Napközben a pályabírók megtalálták a tanksapkámat, így ez a probléma orvosolva lett. Következett a délutáni időmérő. Új gumi került fel a motoron hátulra, egészen pontosan a Dunlop legújabb keveréke, amivel még életembe nem mentem. Nem is olyan volt mint a régebbi. A guminyomás változtatására is máshogy reagált, a keverék keménysége sem ugyanaz, mint a már megszokott, szóval nem sikerült rátalálni a jó beállításra. Ezzel motorozás szempontjából befejeződött a szombati nap, ami után a 9. helyről várhattam a másnapi startot. Este még Bájó segítségével a hátsó futóműben rugót cseréltünk egy puhábbra.
Vasárnap reggel következett a warm-up, ami a 15 perces bemelegítő edzés. Az új rugóval indultam neki, hogy megnézzük milyen vele a motor. A hátulja talán egy fokkal jobb volt, de ezzel a motor eleje roszabb lett, nem akart egyszerűen befordulni a kanyarokban…(lejjebb került a hátulja és tolta kifelé az elejét). Warm-up után a hátsó futóművön még állítgatás, rugó keményítés, illetve az egész hátuljának a feljebb emelése történt, majd gumi után szaladgáltunk, mert nagyon meleg lett az idő és mi olyan keverékű gumit vittünk, ami a hűvösebb időre megfelelő. Végül sikerült szerezni közepes keménységű gumit és innentől csak bíztunk benne, hogy jó is lesz, mivel nem volt még tapasztalat ezekkel a keverékekkel a 2012-es gumiknál.
Gyorsan el is telt az idő és következett a Stock 600-as versenyünk. Számomra ismeretlen gumival és új futómű beállítással gurultam ki a 35 versenyző közé a 9. rajthelyre. A rajtom közepesen sikerült és kb. a 6. helyen fordultam az első kanyarban. Első körben próbáltam előre jönni, ami eredménye 2 előzés volt és a 4. helyen sűrű mezőnyben motoroztam pár körön keresztül. 2-3 kör múlva az egyenesben sajnos megelőzött Karel Pesek. Tapadtam rá, de visszaelőzni nem tudtam. 1 kör múlva megint az egyenesbe megelőzött még egy srác. Itt a 3-6. helyen lévőkkel szorosan vonatoztunk. ereztem hogy a féktávokon gyorsabb vagyok, de a kanyarok kigyorsításainál nagyon csúszkált a motorom hátulja, így ott nem tudtam tartani a tempót. Többször meg is csúsztam, és mindenféleképpen talpon szerettem volna befejezni a futamot a pontgyűjtés érdekében. Majd 1-2 helycsere után az utolsó körben féktávon én is előztem még egyet és 5. helyen értem be a célba.
A verseny után a parc fermébe kerül az összes motor és ilyenkor van lehetőség óvást benyújtani. Na most érkezett is és a 3. helyen célba ért versenyző motorját szabálytalannak is találták, így őt kizárták a versenyből, és ezzel a 4. helyre kerültem.
A verseny után nem voltam felhőtlenül boldog, mert jobb helyezést reméltem. De ez a nemzetközi mezőnyben szerzett 4. hely a Magyar Országos Bajnoki értékelésben (magyarok között) az első helyezést jelentette. Tehát Alpok Adria (Nemzetközi) értékelésben 4. helyezést, Országos Bajnoki (Magyarok) értékelésben 1. helyezést sikerült bezsebelni a hétvégén. Örülök a sikeres hétvégének, mert itt is tanultunk új dolgokat. A futóművel is okosabbak lettünk és remélem a legközelebbi futamra újabb beállítással még közelebb kerülünk a nekem megfelelő beállításhoz, csak ezt a kevés tesztelés miatt eléggé nehéz finomra hangolni.
Nagyon hálás vagyok a támogatóimnak, akik minden versenyen újra és újra erejükön felül segítenek:
Horváth Zolinak – Daráló Aprító Kft.
Oldal Iminek – Oldal Imi Transport
Csányi Józsefnek – DETE
Petyának – R2 motorszervíz
Illetve köszönet egész évben a ruhámér a SHOX-nak, az egyéb védőfelszerelésemér Dominak – HJC, EBC fékbetétemér pedig Kirunak.
Következő futam Június 9-10. Országos Bajnoki Futam a Hungaroringen. Oldalkocsis VB futam keretein belül lesz megrendezve ez a verseny és remélem sok szurkoló szeme láttára versenyezhetünk a hétvégén.