Autó
2016. május 30. hétfő, 11:31
Szerző: Mészáros Gergely
Az alig 500 lóerős és 1000 kilogrammos, plug-in hybrid L500 R Hybrid mindössze 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, az 1 kilométeres távot pedig 19 szekundum alatt megfutja.
100 évvel ezelőtt, 1916. május 30-án Dario Resta egy peugeot L45 volánja mögött megnyerte a híres Indy 500 elnevezésű autóversenyt, az akkoriban fantasztikusnak számító 135 km/h-s átlagsebességgel. Nem ez volt az egyetlen győzelme a „Charlatans” csapatnak az Indy 500 Speedwayen, 1913 és 1919 között háromszor állhattak a dobogó legmagasabb fokára.
A jeles jubileumra a Peugeot Sport készített egy hybrid koncepciót, mely egyúttal azt is megmutatja, hogy milyennek látja a versenyzés jövőjét a francia márka. Az együléses L500 R Hybrid formája meglehetősen izgalmas, nagyon lapos és áramvonalas, egyúttal széles nyomtáv és könnyű építésmód jellemzi. A mindössze 1000 kilogrammot nyomó versenygép természetesen jellegzetesen peugeot-os, hátulján például megjelenik a „szokásosan” karakteres hátsó lámpa.
Az alig egy méter magas L500 R Hybrid meghajtásáról egy 500 lóerőt és 730 Nm-t mozgósító plug-in hibrid hajtáslánc gondoskodik, mely egy 270 lóerős benzines erőforrásból és két – tengelyenként egy-egy – villanymotorból áll össze. Így a francia versenyautó 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, s 19 másodperc alatt megfutja az 1 kilométert.
Nem mellesleg a Peugeot L500 R Hybridet úgy tervezték, hogy a pilóta egy lebegő kapszulában ül, mely felerősíti a vezetési élményt. A „radikális” holografikus i-Cockpit a szokásos apró kormánykerékkel és a vezető látóterébe eső, holografikus kijelzőkkel segíti a versenyző munkáját.
Végül, de nem utolsósorban a L500 R hybrid fényezése az Indy győztes L45-ös versenyautó festését idézi.