Ismét a Grundfos nyerte a Közmű Kupat

image

Hetedik alkalommal rendezték meg a víz, gaz, villamos és hulladékgazdalkodasi cégek valamint az épületgépész vallalkozasok vitorlas regattajat a Grundfos Közmű és epületgépész Kupat.

Felfokozott érdeklődés előzte meg az egyébként is népszerű business regattat. A versenyt megelőző héten mar 30 felett jart az előnevezések szama, így nem volt meglepetés, hogy a szombati rajtnal 43 hajó vagott neki a Kenese – Almadi – Kenese – Aliga – Kenese tavnak. Hasonlóan izgalmas helyzetet teremtett a Balaton alacsony vízallasa, ami rendkívül megnehezíti a kikötőkből való közlekedést. A verseny rendezvénykikötőjét a Balatonfői Yacht Clubbot sem kerülte el ez a probléma, viszont a vendéglatasaról és kikötői szolgaltatasainak színvonalaról híres yacht klub megtett mindent, hogy a versenyhajók kikötői elhelyezése biztosított legyen.

Pénteken épületgépész szakmai programokkal kezdődött a rendezvény, amit a Magyar epületgépészek Szövetsége szervezett. A MeGSZ este atadta a vezénylést a Chivas Regal stabjanak, akik atkísérték a szombati napra a szórakozni vagyókat.

Szombaton idealis vitorlazóidő fogadta a résztvevőket, ha azt az elhanyagolható mennyiségű esőt leszamítjuk, ami a rajt és a befutó idején borzolta a kedélyeket. A túraverseny 2-3-as északi szélben rajtolt Balatonalmadi iranyaba. Az első palyajelet megközelítve stabil 4-esre erősödött a szél, ami a bójavételnél néhanyaknak okozott nehézségeket. A Grundfos hajója a Sponsi mar ekkor vezetett, de a Gardazzura, a Capella és a két Nau 370 próbalt vele lépést tartani. Balatonalmadiból raumolni kellett a Kenese előtt felallított kapu iranyaba, majd halzolast követően ismét raum szakasz következett Balatonvilagos felé. A masodik raum szakaszon nagyon legyengült a szél, félő volt, hogy teljesen elcsendesül. Míg az almadi bójanal harcos körülmények fogadtak az érkezőket, Aligan a hajók többsége vanszorogva vette a harmadik palyajelet. Némi varakozas utan a kenesei part felől kezdett frissülni a szél, olykor 30 fokos szélfordulókat produkalva. A befutóig tartó krajc szakasz a mezőny több részében is izgalmakat produkalt, az ügyesebb versenyzők 2-3 helyet javítottak a végső értékelésben.

A Grundfos csapata végig vezetve nyerte a szombati túraversenyt. Masodiknak a Libera Gardazzurra futott be a Nemesgép 2000 hajójaként. Bronzérmes helyen az ACO II csapata végzett, Soponyai Gézaval a Nautic 370 Run kormanyanal. Yardstick I osztalyban a két MeGSZ-es hajót (11 mOD, Fortély és Manual) csak az ACO II tudta megelőzni. Ys II-ben a Pogardi Kert Kft. nyert megelőzve az E.OS Innovatív Energetikai Zrt-t és az FGF III egységeket. Yardstick III osztalyban HBZ, FGF II és INS sorrend alakult ki. A épületgépészek versenyét a MeGSZ II nyerte az E.OS és a HBZ előtt. Az Elan 310 osztalyú charterhajók közül a Makkos Gabor kormanyozta Reverto nyert, ezüstérmet szerzett Nagy Gabor csapata a Normaval. Harmadik Elan a Pyxis lett, a Nordik Water Silex csapata. Természetesen a kikötő előtt az egyméteres modellhajók is versenyeztek, az RC versenyzők 16-an voltak és 12 futamot teljesítettek délelőtt 10 óra és délutan 4 óra között. Lassan ezt a sportot is utoléri a Schumacher effektus, hiszen amikor a modellvitorlas eredménylistara pillantunk fix, hogy az élen ifj. Csóka Laszló nevével talalkozunk. Most sem volt ez masként, Csóka nyert, az ölbői Eredics Istvan és a soproni Horvath Zsolt előtt.

A versengés nem ért véget a kikötéssel, hiszen a parton a Jaguar legújabb modelljei vartak a versenyzőket, hogy a Balatonfűzfőn kialakított off-road palyara szallítsak az angol markak irant érdeklődőket. Fűzfőn két ízig vérig terepjaró, két Land Rover fogadta a Jaguarokon érkezőket, akik megismerkedhettek a szélsőséges terepkörülmények között való közlekedés legapróbb részleteivel. Olyan népszerű volt a brit markakat képviselő cég programja, hogy még este nyolc órakor is kőröztek a terepjarók az előre kialakított akadalyok között.

Délutan öt órakor szolgaltak fel a svédasztalos vacsorat, a Balatonfői Yacht Clubba megérkező versenyzők részére. A vacsora utan következett a tombola és a díjatadó. Az eredményhirdetés alkalmaval az iparművész altal készített csodalatos üveg Grundfos trófeak mellé a versenyzők, a Chivas Regal, a Szeremley Borhaz, az Osjecko Pivo, a Seiko, a Musto, a Feketevölgy Panzió és az ACO Magyarorszag ajandékait vehették at. A Chivas Regal party előtt még sor került a Land Rover ügyességi vetélkedő eredményhirdetésére is. Erős pénteki bulit, erős szombati buli követett, ami azért valljuk be, nem gyakran fordul elő regattakon.

Vasarnap reggel némi aggodalom töltötte el a rendezőket, hiszen kilenc óra tajban se szél se versenyző nem volt a kikötőben. Az időjaras előrejelzés nem bíztatott semmi jóval és az éjszakai party nyomaiból a közönség aktivitasara is lehetett következtetni. A kiíras szerint palyaversenyt terveztek a kiírók, 11 óras rajtidőponttal. Csodak csodajara a meghirdetett rajt időpontjara megérkezett a szél és 25 hajó kezdte felvenni az altala legidealisabbnak vélt rajtpozíciót. Az első körben realis szélviszonyok közepette versenyeztek a csapatok, majd a nagyon mérséklődő szélben majdnem lelőtték a futamot, de a hirtelen érkező frissülés megmentette a vasarnapi versenyt. A masodik versenynapon yardstick osztalyokban és az Elan 310 osztalyban hirdettek eredményt.

Eredmények:

http://www.kozmukupa.hu/index.php?page=2012

Forras: Janosi Péter – Compass Magazin