Motor
2016. február 21. vasárnap, 18:00
A Bridgestone helyét a királykategória gumibeszállítói szerepkörében idén átvevő Michelin korábban is számos kritikát kapott a rengeteg bukás miatt. A versenyzők a Phillip Island-i teszt utolsó napján történt 13 baleset kapcsán ismét felemelték a hangjukat.
A Michelin több év kihagyás után tér vissza idén a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájába, miután a Bridgestone úgy döntött, 2015 végén kiszáll a MotoGP-ből. A francia cég már tavaly is intenzív tesztprogramot teljesített, ami azonban nem alakult teljesen zökkenőmentesen. Szokatlanul sok bukás kísérte ugyanis a körözést (a fotók a novemberi, valenciai teszten készültek), amelyek nagy részét az első abroncs okozta. Az idei két téli teszten egy ideig úgy tűnt, a Michelin úrrá tud lenni ezen a problémán, a Phillip Island-i gyakorlás utolsó felvonása azonban újfent rengeteget balesetet hozott: összesen 13 esést láthattunk, s volt olyan versenyző, aki kétszer is perecelt a nap folyamán!
Ezek után nem csoda, hogy a motorosok ismét felszólaltak a Michelinnel kapcsolatban. Az összetett eredménylista élén végző Maverick Vinales így kommentálta pénteki bukását: „Az én esetemben a gumi volt a hibás, ebben biztos vagyok, mivel még csak be sem döntöttem a motort, egyenesben voltam” – nyilatkozta a motorsport.com hasábjain a fiatal suzukis. Csapattársa, Aleix Espargaro még nála is kritikusabb volt: „Nem normális, hogy ilyen dolgok történnek a MotoGP-ben. 13 baleset túl sok.”
A világbajnoki címvédő Jorge Lorenzo is elesett a pénteki ausztrál tesztnapon, ráadásul neki már előző nap sem tetszett valami az abroncsokkal: „Csütörtökön azt gondoltuk, néhány gumi hibás, ezért visszaadtuk őket. Talán tévedtünk, és nem volt semmi gond velük. Pénteken visszakértük őket, de akkor már nem voltak újak” – mondta a Yamaha spanyolja. „A három-négy, Michelinnel teljesített tesztünkön három-négy alkalommal elestem, ami kissé furcsa. Javítaniuk kell a gumikon, és nekünk is a legjobbunkat kell nyújtanunk, hogy alkalmazkodjunk hozzájuk.”
Marc Marquez is a balesetezők népes táborát alkotta Phillip Islanden, s a Repsol Honda pilótája arra is rávilágított, hogy mi az igazán ijesztő a Michelin abroncsai miatt bekövetkező bukásokban: „Sokan buktunk az első abroncs miatt. A Michelin még csak most debütál, de a jó hír, hogy dolgoznak az ügyön. Péntekig nem húztam annyira a gázt, de a nap végén megpróbáltam erős időt futni, a gumi pedig nem bírta. A legnagyobb probléma, hogy nem is figyelmeztet erre. Mikor észreveszed, hogy elvesztetted az irányítást, már a földön vagy” – vélekedett 2013 és 2014 királykategóriás világbajnoka.
A Michelin egyébként mostanáig nem hozta nyilvánosságra, hogy milyen eredményre vezetett a Loris Baz lassan három héttel ezelőtti, a sepangi pálya célegyenesében történt balesetének kivizsgálása, noha a pilóták, élükön a fentebb idézett, s már a francia versenyző incidense után kifakadó Espargaróval, már a Phillip Island-i teszt előtt válaszokat akartak.