Ismét izgalmas a belga pálya klasszikus kanyarja

Eau Rouge (Fotó: Moy / XPB Images)

Eau Rouge (Fotó: Moy / XPB Images)

A királykategória komoly változáson esett át a 2014-es versenyévad előtt, az újítások pedig alaposan megosztották a Forma-1-es közösséget. Sokan komoly kritikákkal illették a V6-os turbófeltöltős erőforrások hangját, majd maguk az autók is megkapták a magukét, mondván már könnyebb elvezetni őket, mint néhány évvel korábban. A Belga Nagydíj előtt azonban egy kis dicséretet is kapott az új formula, ami „ismét kihívásokkal telivé varázsolta” a pálya klasszikus kanyarját.

Az előző években többen arra panaszkodtak, hogy az Eau Rouge már padlógázzal is teljesíthető, a 2014 óta használatban lévő, magasabb fordulatszámmal és kisebb leszorítóerővel rendelkező versenygépek azonban változtattak a helyzeten. „Újra az Eau Rouge” – felelte Danyiil Kvjat, amikor a Motorsport munkatársa arról kérdezte, a belga pálya melyik kanyarjában van leginkább szükség bátorságra. „Ezekkel az autókkal ismét tökösnek kell lenned abban a kanyarban, különösen akkor, ha vizes a pálya” – teszi hozzá a fiatal orosz.

„A Pouhon is hasonló, akárcsak a Blanchimont, viszont itt igazából csak az esőben. De egyébként az egész pálya tele van nagyszerű, lendületes, érdekes szakaszokkal” – magyarázza a korábbi GP3-as bajnok, aki tehát sok pilótához hasonlóan a belga pályát tartja a naptár egyik legjobbjának. Nincs ezzel másként a jelenlegi címvédő, Lewis Hamilton sem, aki szintén meglehetősen izgatottan és lelkesen beszélt az aszfaltcsík leghíresebb kanyarjáról.

„Le a dombról, padlógázon; az Eau Rouge mindig is a pálya legizgalmasabb része lesz! Amikor teljes gázzal lendülsz támadásba, amikor megérkezel a kanyar aljához, a belső szerveid lejjebb kerülnek, majd akkor, amikor megérkezel a csúcsra, feljönnek, te pedig úgy érzed, hogy minden ki fog repülni a szájadon! Ez az érzés pedig meglehetősen izgalmas tud lenni, ha az ember kétszáz mérföld per órával halad” – magyarázza a Mercedes brit klasszisa, aki 2007 óta tartó Forma-1-es pályafutása során egy alkalommal tudta megnyerni a Belga Nagydíjat; még 2010-ben, a McLaren versenyzőjeként.

A belga futamot tehát sokan a szezon egyik fénypontjának tartják, az elmúlt években pedig ez a viadal nyitja az évad második felét, nem meglepő tehát, hogy a szünet után szinte mindenki izgatottan várja. Nemrég a Lotus franciája, Romain Grosjean osztott meg egy konditeremben készült képet közösségi oldalán; a következő szöveggel: „Az utolsó edzés a futam előtt, csak biztosra akarok menni, hogy a lábaim elég erősek lesznek ahhoz, hogy padlógázzal vegyem az Eau Rouge-t!” Erre a futam tavalyi győztese, Daniel Ricciardo is reagált, mégpedig meglehetősen szellemesen: „Barátom, nem a lábaidért kell aggódnod, hanem azokért, amik köztük vannak!” 

Forrás: www.telesport.hu – RSS