Európa legnagyobb darabszámban eladott elektromos kisautójának megszületett a haszon változata. A Renault ezzel a Micro-transporterrel bővítette elektromos autóinak kínálatát. A 156 literes csomagtérrel rendelkező járgányt a városi kisárúszállításra, szerelőknek, futárszolgálatoknak, pizzás cégeknek ajánlják első sorban.
A 18 lóerős változat ára 8680 Euros árával bizonyára újabb híveket szerez majd ennek a kis elektromos autócskának. A városban kincset érő fordulékonyság, és minimális alapterület mellé most egy válaszfallal elkülönített 55 x 50 centiméteres alapterületű és 95 centis magasságú rakodótér társul, ami a hátsó ülés helyére került. A könnyebb elérhetőség és a praktikum érdekében az eddig zárt hátfalra egy ajtó került. A jól kihasználható csomagtér nem csak virtuálisan létezik, hiszen például két italos láda is elfér egymásra rakva.
Az átalakítás az autó eddigi paramétereit, és a bohókás formát nem változtatta meg. A 85 km/órás végsebesség és a 100 kilométeres hatótáv is megmaradt. A Renault Tech és a Renault Sport Technologies csapata által kifejlesztett Cargo változatot a városi forgalomban rendszeresen résztvevő környezettudatos cégek és magánemberek számára tervezték. Tökéletes lehet egy nagyobb bevásárláshoz is, de a napi munkavégzés és az atraktív megjelenés akár a Twizy Cargo-ra szavazó vállalkozások ismertségét is képes növelni majd, hiszen ez az autócska még mindig a figyelem középpontjába kerül.
A Renault Twizy egyébként Németországban is a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó, hiszen a tavalyi megjelenése óta 2700 darab talált gazdára, de azokban az európai országokban ahol már hivatalosan piacra lépett, gyorsan elfoglalta az első helyet. Mindezt úgy tudta elérni, hogy minden sallangot és kényelmi kiegészítőt mellőztek a tervezők, és még fűtés sincs benne, sőt az opcióként megvásárolható ajtókat és a meglehetősen provizórikus és praktikusnak végképp nem nevezhető oldalablakokat is plusz pénzért árulják. A száz kilométerenként elhsznált 475 forintnyi áramszámlát a 45 Euros havi akkubérleti díj azért rontja valamelyest, de ez inkább csak nálunk jelent komolyabb kiadást. Európa szebbik felében ingyenes dokkolóegységek, ingyenes parkolás és sok további előny kíséri az elektromos autózás térhódítását. Remélhetőleg a Twizy is előbb utóbb felnőtté válik és a tervezők valahogy megoldják az ablak és téli üzem ma még problematikus kérdéseit is. Nálunk már az is előrelépés lenne, ha nem akadályoznák az elektromos autók elterjedését, biztosítanák az ingyenes parkolást a már meglévő néhány darab elektromos autónak, és adnának még néhány vonzó kedvezményt.
-bögi-