Izgalmakkal teli végjáték – Latvala győzött a Svéd Rally-n

image

Jari-Matti Latvala győzelmével zárult a 60. Svéd Rally. Egy igazán izgalmas és eseménydús versenyen vannak túl a rallysport szerelmesei, s a pilóták állítják: a szezont legnehezebb futama volt a hétvégi.
Az utolsó gyorsasági szakaszokon nem volt könnyű dolga Latvala-nak, de a Ford versenyzője a végéig meg tudta tartani előnyét, s magabiztosan diadalmaskodott Svédországban.
A 22. szakaszra 23 másodperces előnnyel érkezett meg Latvala a Citroën-es Mikko Hirvonen előtt. Elsőbbségének mértéke azonban hamar alább hagyott, miután egy elsőkerekes defektet zsebelt be. Az incidens nem hátráltatta sokáig Latvalat, hamarosan újra megnövelte előnyét Hirvonenhez képest.
„Ez fantasztikus! Négy évvel ezelőtt nyertem itt, és most újra sikerült! – mondta a Ford versenyzője. – Mikor először arattam itt győzelmet, megdöntöttem a példaképem, Henri Toivonen rekordját, s én lettem a legfiatalabb győztes a Svéd Rally történetében. Monte Carlo után nagy volt bennünk a bizonyítási vágy, s úgy érkeztünk meg ide, hogy mindent meg fogunk tenni a jó szereplés érdekében. Ez sikerült is, ami újabb löketet ad majd az elkövetkezendő futamokra, s fel tudjuk majd venni a versenyt a Citroën-nel. Hihetetlenül boldog vagyok!”
Hirvonen is elégedett az eredményével, annak ellenére, hogy most nem sikerült megszereznie az első helyet: „Nem rossz ez az eredmény, nagyon sokat tanultunk ezen a hétvégén. Persze, azzal a céllal jöttem Svédországba, hogy megnyerem ezt a rally-t, de Jari-Matti végig nagyon erős volt, jó tempót autózott. Nagyon jót csatáztunk, élveztem is, de most nekem jutott a második hely.”
Hihetetlen módon mindkét gyári Fordnak ugyanaz a szikla okozott defektet a 22. gyorsasági szakaszon. Amíg azonban Latvala-nak nem okozott az incidens visszaesést, addig Petter Solbergnek le kell mondania a 3. pozíciójáról. Helyét Mads Ostberg vette át, Solberg pedig 4.-ként ért a célba. Ostberg folyamatosan közeledett a Ford pilótájához, de a baleset volt az utolsó tőrdöfés Solberg számára.
Sebastien Loeb a 6. pozícióban fejezte a versenyt, ugyanakkor az ő nevéhez köthető a Power Stage diadala. Miután Evgeny Novikov akkora előnyt szerzett, amit már lehetetlen lett volna behoznia a korábbi világbajnoknak, egyetlen célja az volt, hogy bebiztosítja magának a bajnoki pontokat. Henning Solberg pályázott volna Loeb helyére, de ez csak álom maradt számára – a Go Fast Ford színeiben 7.-ként zárta a futamot.
Patrick Sandell lépésről lépésre fejlődött, ismerte ki új autóját, a MINI-t. A vasárnapi szakaszok folyamán sikerült behoznia lemaradását, s így a Czech Ford-os Martin Prokop-ot megelőzve a 8. pozícióban végzett. Ostberg csapattársa, a WRC-vel most debütáló Eyvind Brynildsen zárta az első tíz sorát a végeredmény tekintetében. Sebastien Ogier a 11. lett a Volkswagen által üzemelt Skoda S2000-essel, míg P-G Andersson megszerezte a Proton első győzelmét az S2000-esek kategóriájában.
Végeredmény:
1.Jari-Matti Latvala (Ford) 3h 18m 28,3s
2.Mikko Hirvonen (Citroën) +16,6s
3.Mads Ostberg (Adapta Ford) +38,8
4.Petter Solberg (Ford) +1m 14,3s
5.Evgeny Novikov (M-Sport Ford) +2m 41,4s
6.Sebastien Loeb (Citroën) +2m 55,1s
7.Henning Solberg (Go Fast Ford) +3m 49,5s
8.Patrick Sandell (MINI) +5m 08,9s
9.Martin Prokop (Czech Ford) +5m 30,0s
10.Eyvind Brynildsen (Adapta Ford) +6m 27,2s