A korábbi kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso diadalmaskodott a Forma-1-es vb-sorozat 16. állomásán, a Japán Nagydíjért kiírt fudzsi futamon, Szingapúr után sorozatban a második versenyét nyerve meg. Az eredetileg nyolcadikként célba érkezett brazil Felipe Massát utóbb a verseny felügyelőbizottsága előre léptette a 7. helyre.
A döntésre jogosult testület úgy ítélte meg, hogy a hatodikként zárt Sébastien Bourdais (Toro Rosso) hibázott, amikor az 51. körben ütközött a Ferrari-pilótával, ezért a franciát 25 másodperces büntetőidővel sújtotta, miáltal a 10. helyre esett vissza. Az "előléptetett" Massa ezzel nem egy, hanem két ponthoz jutott a Japán Grand Prix-n, Bourdais pedig "pontatlan" maradt. A brazil az összetett versenyben 5 pontra megközelítette az éllovas brit Lewis Hamiltont (McLaren-Mercedes), aki nem tudta gyarapítani eddigi gyűjteményét.
A második helyet a lengyel Robert Kubica (BMW-Sauber) szerezte meg, harmadikként a vb-címvédő Kimi Ra:ikkönen (Ferrari) érkezett a célba.
Alonso és Kubica bizonyult a legügyesebbnek a rajtnál, amíg a többség igen akarnok módon próbált minél jobb pozícióhoz jutni, ők ketten higgadtan autózva megtalálták a kibúvót, s élre álltak. Még a finn Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) tudott velük tartani, ugyanakkor többen már a nyitánynál pórul jártak. Így a brit David Coulthard (Red Bull), aki azonmód összetörte a kocsiját a gumifalnak csapódva, de a túlságosan türelmetlen Hamilton is elveszítette a pole pozíció kínálta előnyt. A brit pilóta előbb hátra sodródott a hatodik helyre, majd még rosszabbul járt: a 2. körben az őt visszaelőzni akaró brazil Massa kilökte, s bár folytatni tudta, számára gyakorlatilag itt véget is ért a verseny, csak a 12. lett. Massa bokszutcás áthajtásos büntetéssel megúszta a "balhét", de a dobogós helyezésekért zajló vetélkedésbe már neki sem volt beleszólása. Amúgy Hamilton is kapott ilyen "kisfegyelmit", amiért ő meg Ra:ikkönent szorította ki szabálytalanul, bár ez a finnt különösebben nem hozta ki a sodrából, tapadt az élen autózókra és végül a harmadik hely lett az övé. A viadal első felében okozott izgalmas pillanatokat defektjével a német Adrian Sutil (Force India), illetve Kovalainen, akinek "megadóan" viselkedő kocsija rosszul tűrte a fudzsi pálya nehézségeit. A finnen kívül még négyen fejezték be idő előtt a Japán GP-t.
Alonso a 19. körben tudott Kubica elé kerülni, s onnan nem is engedte már át a vezetést senkinek. 2005 és 2006 világbajnoka pályafutása 21. futamgyőzelmét aratta.
"A start volt a Japán Nagydíj legizgalmasabb eseménye, ahol a többiek nagyon agresszívak voltak, zűrzavar támadt, és bár kicsit én is kicsúsztam, ki tudtam használni az adódó lehetőséget. Szabad utam nyílt, tökéletesen működött a kocsim, Kubica után eredtem, majd sikerült az élre állnom. A szingapúri győzelem teljesen váratlanul jött, itt és most, Fudzsiban pedig ismét nyertünk egy olyan pályán, amely pedig alapvetően nem kedvez a Renault-nak" – nyilatkozta Alonso.
Módosított eredmények:
Japán Nagydíj (67 kör, az össztáv 416 km):
——————————————-
1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:30:21,842 ó (átlag: 202,788 km/h)
2. Robert Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 5,283 másodperc hátrány
3. Kimi Ra:ikkönen (finn, Ferrari) 6,400 mp h.
4. Nelson Piquet (brazil, Renault) 20,570 mp h.
5. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 23,767 mp h.
6. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) 39,207 mp h.
7. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 46,158 mp h.
8. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 50,811 mp h.
9. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber 54,120 mp h.
10. Sébastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 59,085 mp h.
11. Nico Rosberg (német, Williams) 1:02,096 perc hátrány
12. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:18,900 p h.
13. Rubens Barrichello (brazil,Honda) 1 kör hátrány
14. Jenson Button (brit, Honda) 1 k. h.
15. Nakadzsima Kazuki (japán, Williams) 1 k. h.
Leggyorsabb kör: Massa 1:18,426 perc
A világbajnoki pontversenyek állása (18-ból 16 viadal után):
pilóták:
1. Hamilton 84 pont
2. Massa 79
3. Kubica 72
4. Räikkönen 63
5. Heidfeld 56
6. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 51
7. Alonso 48
8. Vettel 30
9. Trulli 30
10. Webber 21
11. Timo Glock (német, Toyota) 20
12. Piquet 18
13. Rosberg 17
14. Barrichello 11
15. Nakadzsima 9
16. David Coulthard (brit, Red Bull) 8
17. Bourdais 7
18. Button 3
csapatok:
1. Ferrari 142 pont
2. McLaren-Mercedes 135
3. BMW-Sauber 128
4. Renault 66
5. Toyota 50
6. Toro Rosso 34
7. Red Bull 29
8. Williams 26
9. Honda 14
A következő, idei utolsó előtti futam: Kínai nagydíj, október 19., Sanghaj
MTI