A jelenlegi szabályok értelmében a mindenkori gumibeszállító összesen négyféle gumit bocsát a mezőny rendelkezésére, melyek közül valamennyi nagydíjhétvégére kettőt-kettőt választanak ki. Csakhogy miután a Pirelli többek szerint időnként túlságosan konzervatív, s egyes pályákon olykor még a leglágyabb abroncsa is túlságosan kemény, 2016-ra változást ígértek az olaszok: egy új, extra szuperlágy abronccsal bővítenék palettájukat, melyet mindenekelőtt a monacóihoz hasonló, lassú utcai pályákon használnának.
A Pirelli ezen típus elkészítéséhez szeretné még az idén tesztelni prototípusait, hogy lássa, kell-e rajtuk változtatni, vagy úgy működnek-e, ahogyan eredetileg elvárták. Csakhogy a csapatokkal egyelőre nem sikerült dűlőre jutniuk ezen teszt időpontjáról és helyszínéről, s ez alaposan megnehezíti az újítás előkészítését.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, az eredeti tervek szerint a szezonzáró helyszínén, Abu-Dzabiban tervezték lebonyolítani a plusz tesztet, azonban ezt a résztvevők ugyanúgy megvétózták, mint egy másik javaslatot, a Magyar Nagydíj első edzésének félórás meghosszabbítását. A kiscsapatok szerint az olasz gyártónak Szingapúrban és Abu-Dzabiban kellene kipróbálni prototípusgumiját – mégpedig a pénteki szabadedzéseken. A Red Bull viszont ezzel szemben 2016 januárjára szeretne betervezni egy gyakorlást, mégpedig Malajziában. Mindez az istállók számára a meleg körülmények között más szempontból is hasznos lehetne, csakhogy az utazás költségei túlságosan magasak lennének, így a kisebb gárdák leszavazták e fölvetést.
Megállapodás egyelőre nincs, két dolog azonban már biztos: 2016 januárjában a Paul Ricard-versenypályán sor kerül egy kétnapos esős gumitesztre; a hivatalos téli felkészülés pedig mindössze két, egyenként négynapos gyakorlásból áll majd össze, melyekre márciusban kerül sor Spanyolországban.