Túraautó
2015. november 22. vasárnap, 08:56
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: TCR
Ma tartották az idén elindult túraautós széria szezonzáróját Makaóban: a helyszínválasztást figyelembe véve garantálni lehetett a tömegbaleseteket. A WTCC-ből átugró Rob Huff nyerte az egyik futamot.
Három versenyző indult a bajnoki címért a Távol-Keleten, a bajnokságot Stefano Comini vezette Pepe Oriola és Jordi Gené előtt. Legalább ekkora figyelem övezte azonban a korábbi WTCC-világbajnokot, Rob Huffot, a makaói aszfaltcsík mesterét, aki a szezonzárón elindult a rivális kategóriában is – Makaó ugyanis idén nem a WTCC naptárának része.
Domináns, 1,6 másodperccel megszerzett pole-pozícióját követően Huff első lett a nyitóversenyen, 7,8 másodperces fölénnyel nyolcadik győzelmét megszerezve Makaóban. Az első kanyarban átélt egy forró pillanatot, amikor a jobban rajtoló Comini és Gené harapófogóba szorították a Hondával induló britet. Szerencsére el tudtak fordulni egymás mellett az első kanyarban, majd Huff meglógott riválisai elől.
Hátrébb azonban várható módon több autó is egymásnak rohant, amely miatt négy kör erejéig be kellett küldeni a biztonsági autót. Huff mögött a három bajnokesélyes ért célba Gené, Comini és Oriola sorrendben. Az idősebbik spanyol, Gené azonban a többiek legyőzése ellenére is elveszítette esélyét a bajnoki címre, míg Comini 7 pontos előnnyel várhatta a második futamot.
A röviddel első futamot követő újabb felvonás az előző verseny befutási sorrendjében rajtolt el, a káoszra pedig nem kellett sokáig várni: ezúttal Gené és Huff kanyarodott fej-fej mellett az első kanyarban, a két autó összeért és a falnak csapódtak, láncreakciót beindítva – a 20 autóból álló mezőny fele ottmaradt a pálya elején, köztük az első futam első két helyezettje. Genét kivizsgálásra kórházba szállították, bordatörést állapítottak meg nála, ráadásul 1000 eurós pénzbüntetést is kapott.
Piros zászlót követően biztonsági autó mögött indult újra a futam mindössze 9 kocsival, az élen Cominivel és Oriolával. Oriola mindent megtett a győzelemért, a két rivális autója többször össze is ért, végül pedig a spanyol eltalálta Comini megcsúszó SEAT-ját. Ő húzta a rövidebbet, kénytelen volt feladni a versenyt, míg a svájci pilóta megnyerte azt, így ő vált a TCR sorozat történetének legelső világbajnokává. Oriola öccse, Jordi Oriola dobogós helyről esett ki, így Andrea Belicchi és Mikhail Grachev egészítették ki a pódiumot. Gianni Morbidelli áthajtásos büntetése ellenére is negyedikként zárta a futamot, ahol végül mindössze hét pilóta ért célba.
A bajnokság végeredménye: Stefano Comini (342 pont), Pepe Oriola (312 pont), Jordi Gené (285 pont), Gianni Morbidelli (243 pont), Kevin Gleason (226 pont).
Az első futam első körös balesete:
A második futam rajtját követő káosz: