Kárai Tamás: „A lehető legtöbb futamot szeretném megnyerni”

image

2011 aranybetűkkel vonult be a magyar autósport történetébe: az autocross-ban versenyző Kárai Tamás Európa-bajnok lett. A tíz futamból négyet megnyerő, háromszor 2., míg egyszer 3. helyen végző pilóta 146 ponttal lett a kontinens legjobbja. Kárai Tamás már javában készül az idei szezonra – saját bevallása szerint nagyon jól áll mind ő, mind az autója –, és 2012-ben sem lehet más a célja, mint megvédeni a címét. Ám van még egy álma: a hazai közönség előtt, Nyirádon is futamgyőztesként zárni, és újra átélni a magyar szurkolók ünneplését.

– Eltelt már néhány hónap az Európa-bajnoki cím megszerzése óta. Feldolgozható volt-e ennyi idő alatt, hogy a magyar autósport első kontinens aranyát nyerte meg 2011-ben?
Kárai Tamás: – Mivel az autóversenyzés a munkám, a hobbim, ez tölti ki az életem, nincs olyan pillanat, amikor megfeledkeznék arról, hogy tavaly mit értem el. Folyamatosan sulykolom a tudatomban, hogy mit értem el, és lassan tényleg elhiszem, hogy Európa-bajnok vagyok.
– Sokan mondják, nem megnyerni az igazán nehéz egy bajnoki címet, hanem megtartani azt. Milyen tervekkel, önmagának támasztott elvárásokkal vág neki az idei szezonnak?
Kárai Tamás: – Egyértelmű, hogy az Európa-bajnoki címemet szeretném megvédeni, hiszen a tavalyi eredmények immár köteleznek a jó szereplésre. Célom, hogy idén minél több futamot sikerüljön megnyernem, igaz, pontosan tudom, hogy ehhez a technikának is hibátlanul kell működnie. Ezen kívül van egy nagy álmom: korábban már nyertem Nyirádon, ám tavaly nem sikerült, így mindenképpen győzni szeretnék a hazai közönség előtt, hogy megint átélhessem a magyar szurkolók ünneplését.
– Ha már a technikát emlegette. Marad a tavalyi autó, vagy vált erre az évre?
Kárai Tamás: – Ami egyszer már bevált, azon nem változtatunk, így természetesen 2012-ben is a Skoda Fabiával versenyzem. Nagyon jól állunk, néhány újítást már elvégeztünk az autón, és kicseréltünk benne néhány alkatrészt.
– Technikai sportról lévén szó, nem kerülhető meg az anyagi háttér. Gondolom, a magyar autósport első Európa-bajnokának akad támogatója szép számmal…
Kárai Tamás: – Ígéretek vannak, így nagyon reménykedem abban, hogy nem saját erőből kell az idei szezont végigcsinálnom. Ha csak egy része teljesül az ígéreteknek, már sokkal simább évem lehet, mint eddig bármikor.
– 2012-ben a portugál futamot nem rendezik meg, így összesen kilenc versenyből áll az Európa-bajnokság. A májusi rajtig nem is indul el semmilyen megmérettetésen?
Kárai Tamás: – Egyrészt több tesztnapot is beterveztünk, ahol az utolsó simításokat elvégezzük az autón. Ez azonban még nem lenne elég bemelegítés az Európa-bajnokságra, ezért elindulok pár rallycross futamon is.

FIA Autocross Európa Bajnokság 2012-es menetrendje

2012. 05. 05-06. St. Martin de Valmeroux (Franciaország) – tavaly 1. lett; 20 pont
2012. 05. 26-27. Musa (Lettország) – tavaly 3. lett; 15 pont
2012. 06. 02-03. Seelow (Németország) – tavaly 1. lett; 20 pont
2012. 06. 23-24. Matschenberg  (Németország) – tavaly 1. lett; 20 pont
2012. 06. 30-07. 01. Nova Paka (Csehország) – tavaly 2. lett; 17 pont
2012. 08. 18-19. NYIRÁD (Magyarország) – tavaly 2. lett; 17 pont
2012. 08. 25-26. Prerov (Csehország) – tavaly 4. lett; 13 pont
2012. 09. 15-16. St. Igny de Vers (Franciaország) – tavaly 1. lett; 20 pont
2012. 09. 22-23. Maggiora (Olaszország) – tavaly 2. lett; 17 pont