Motor
2016. március 18. péntek, 16:54
Nem a csütörtöki legjobb Yamahákról szólt a MotoGP második tréningje Losailban: az élen a ducatis Andrea Iannone végzett, épp csak felülmúlva a tegnap még szenvedő hondás Marc Marquezt. A harmadik helyre a szatellit Ducatin ülő Scott Redding fért oda, megelőzve Maverick Vinales Suzukiját.
Pénteken a MotoGP második szabadedzésével folytatódott az idénynyitó Katari Nagydíj programja. Bár az első percekben még Marc Marquez neve volt olvasható az első helyen, Andrea Iannone nem sokkal később már a hétvége addigi legjobb idejével (1:55.388) ugrott az élre. A csütörtöki leggyorsabb Jorge Lorenzo is ott volt az élmezőnyben: a háromnegyed órás tréning első szakasza után a harmadik pozíciót foglalta el a ducatis olasz és a repsolos spanyol mögött. A bolognai gyártó bokszában ott volt a tesztpilóta Casey Stoner is: az ausztrál motoros a futam utáni napokban pótolja be a néhány hete elmaradt privát gyakorlását.
Húsz perc volt még hátra, amikor Maverick Vinales jött fel harmadiknak a Suzukival, hátrébb szorítva a rangsorban Dani Pedrosát, Andrea Doviziosót és Lorenzót. A nap első bukását Cal Crutchlow mutatta be: az LCR britje az utolsó kanyarban csúszott ki a Hondával, majd nem sokkal később Valentino Rossi mentett óriásit. A fináléhoz közeledve aztán Loris Baz is eldobta a motort: a francia szemlátomást fájlalta a bal lábát, sántikálva hagyta el az esés színhelyét.
Az utolsó percekben aztán záporoztak a jobbnál jobb szektor- és köridők, ám Iannone eredményét végül senki sem tudta megdönteni, így a Ducati gyári versenyzője zárt az élen. Pedig a másodikként záró Marquez mindent megtett: utolsó körében még a pályáról is kissé leszaladt az egyenesben, ám 13 ezreddel így is elmaradt az olasztól. Scott Redding lett a harmadik a Pramac Ducati színeiben, majd jött Vinales, Dovizioso és Pedrosa. A Yamahák ezúttal kissé beleszürkültek a mezőnybe, ám vélhetően nem is a gyorskörökre hajtottak: Rossi a hetedik, Lorenzo csupán a kilencedik pozícióban végzett. Kettejük közé Hector Barbera fért be, a top10-et pedig a sérüléséből visszatérő Danilo Petrucci zárta.
A királykategória losaili programja 18:55-kor folytatódik a harmadik szabadedzéssel, amely után eldől, melyik tíz motoros kvalifikálja magát automatikusan a szombati időmérő második szakaszába.
A 2. szabadedzés végeredménye:
1. | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 1’55.388 | |
2. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1’55.401 | 0.013 / 0.013 |
3. | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 1’55.511 | 0.123 / 0.110 |
4. | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1’55.644 | 0.256 / 0.133 |
5. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1’55.721 | 0.333 / 0.077 |
6. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1’55.764 | 0.376 / 0.043 |
7. | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1’55.883 | 0.495 / 0.119 |
8. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 1’55.919 | 0.531 / 0.036 |
9. | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 1’55.934 | 0.546 / 0.015 |
10. | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 1’56.258 | 0.870 / 0.324 |
11. | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1’56.293 | 0.905 / 0.035 |
12. | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1’56.324 | 0.936 / 0.031 |
13. | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 1’56.489 | 1.101 / 0.165 |
14. | Yonny HERNANDEZ | COL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 1’56.558 | 1.170 / 0.069 |
15. | Loris BAZ | FRA | Avintia Racing | Ducati | 1’56.623 | 1.235 / 0.065 |
16. | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1’56.728 | 1.340 / 0.105 |
17. | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 1’56.900 | 1.512 / 0.172 |
18. | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1’57.012 | 1.624 / 0.112 |
19. | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 1’57.429 | 2.041 / 0.417 |
20. | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1’57.541 | 2.153 / 0.112 |
21. | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 1’57.722 | 2.334 / 0.181 |