Katasztrofális nap a Lotus Renault-nál

image

A Lotus Renault GP pilótái Bruno Senna, Vitalij Petrov sorrenden csak a 15. és a 18. rajthelyet szerezték meg a holnapi 4. Szingapúri Nagydíjra.

Bruno Senna: „Ma nagyszerű erőfeszítést láthattunk a csapat részéről, de sajnos ez nem volt elég. Előreléptünk reggel az autóval, de ez kevés volt a Q3-ba való bejutásra. Nagyon keményen nyomtam és egy kisebb hibát is elkövettem, rámentem a kerékvetőre, ami miatt az utolsó hét kanyarban eléggé szenvedtem a hátsó abroncsaimmal Ezeket a kerékvetőeket igazán el kell kerülni! Mindent összevetve olyan 90%-ban elégedett vagyok a körömmel, nehéz lett volna többet kihozni az autóból, talán egy vagy két helyet, de többet nem. A 15. helyem pont az, amit megérdemeltünk. Mostantól a versenyre összpontosítok, ami hosszú lesz és fárasztó. A legrosszabb dolog a páratartalom, csak izzadsz, és izzadsz, de nem hűlsz le. De előretekintve sikerült előrelépnünk a gumik konzerválásának területén, míg a fékek kopása nem tűnik problémának a számunkra. Holnap egy érdekes versenyünk lesz.”

Vitalij Petrov: „Mindig nagy kihívás Szingapúrban vezetni, és azt is tudtuk, hogy az R31-es nem igazán fog illeni a pálya karakterisztikájához. Az első szabadedzés óta megpróbáltuk megtalálni a legjobb gyógymódot az egyensúly problémáinkra, de egész hétvégén szenvedünk a kigyorsítások alatt. Ez pedig Szingapúrban különösen fontos, így úgy mentünk neki az időmérő edzésnek, hogy tudtuk, hogy fárasztó csata lesz a top 10-be jutni. Keményen nyomtam és elkövetem egy hibát az első Q1-es körömben, így négy vagy öt tizedet veszítettem, ezért mindennek vége volt. Nagyon fontos lesz a gumik konzerválása holnap, de legalább választhatok, hogy melyik keveréket használom a rajtnál. A verseny fizikailag nagyon nehéz lesz, 61 forró, izzasztó kör, ami igazi teszt a pilóták számára, de én készen állok rá.”

James Allison, technikai igazgató:
Tegnap arról beszéltél, hogy milyen nagy kihívás ez a hétvége a csapatnak, és úgy tűnik, hogy ma valóra vált.
„Igen, bár az volt a célunk, hogy megismételjük a spá-i és monzai jó teljesítményünket itt Szingapúrban, de ez a hétvége lehozott bennünket a földre. Mindkét autónk személyzete és a pilóták is szorgalmasan dolgoztak, hogy mindent kihozzanak az autóból, amit csak tudnak, de négy másodperc volt a hátrányunk, amit nem lehet könnyedén átlépni és az élre kerülni.”

Ez bizonyítéka annak, hogy a lassabb pályákon szenvedtek?
„Monaco, Magyarország és most Szingapúr világosan megmutatta, hogy azokon a pályákon, ahol a lassú kanyarok uralkodnak problémáink vannak. Spa csak két futammal ezelőtt volt, és a hátsó szárny beállításának tekintetében csak nagyon kicsi a különbség a két pálya között, de mi Szingapúrban mégis 1,8 másodpercet és nyolc rajtpozíciót veszítettünk.”

Az autó hátulja a probléma forrása?
„Igen. Bár sikerült némi előrelépést elérnünk az ideges tegnapi nap után, de ennek ellenére a hátsó tapadás a fékezések alatt és a kigyorsításoknál nagyon gyenge.”

Mit lehet még megmenteni a hétvégéből holnap este?
„Ez egy nehéz pálya, a szabadedzéseken és az időmérő edzésen is megszórták a pilóták a szalagkorlátokat. Ez a versenyen a gumitörmelékek miatt csak nehezebb lesz. A harmadik szabadedzésen sok autó teljesített hosszú etapokat, ahol a fékek kopása is problémát jelentett, de nálunk nem, így a kilátásaink ezen a területen egy kicsit jobbak, így ha mások hibái miatt szerzünk majd holnap pontokat, akkor azokra is büszkék lehetünk.”