Képek: Egyre gyorsabb a Williams két autója a szingapúri éjszakában

image

A Szingapúri Nagydíjon a szabadedzésekre elállt az eső, így a pilótáknak az első tréningen kellett csak vizes aszfalton körözniük. A Williams előbb problémákkal küzdött – Nico Hülkenberg váltócseréje miatt öt rajthelyes büntetést kapott, míg Rubens Barrichello kerekei blokkoltak fékezés közben -, majd a második gyakorláson szinte repült az FW32-es. Úgy tűnik, ismét jól működnek a fejlesztések, így jó esély mutatkozik arra, hogy az időmérőn megint főszerepet játsszon a brit istálló. 

Az idei évad utolsó fejlesztési csomagját éppen Szingapúrba hozta el a Williams istálló, hogy a HELL energiaitalok pokoli ereje mellett ezek segítségével is folytatni tudja azt a fejlődést, amit az elmúlt futamokon láthattunk. Az újításokból Rubens Barrichello valamennyit, míg Nico Hülkenberg az új padlólemezen kívül mindent megkapott, ám az első szabadedzésen szinte csak szenvedett mindkét pilóta. Technikai problémák sújtották őket, és ekkor úgy nézett ki, fekete napja lehet a brit istállónak. Ám a mérnökök csodát tettek, és a második tréning során, amelyet már száraz aszfalton rendeztek, már a várt eredményeket szállították Barrichellóék. Sőt, ha a csapatok legjobb idejét összevetjük egymással, akkor a Williams a negyedik legjobb csapatként zárta a gyakorlást. Mindenesetre jó alap ez az időmérőre, amelyen Barrichello mindenképpen eséllyel pályázik a legjobb tíz rajthely egyikére, míg a váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapó Hülkenberg is reménykedhet abban, hogy a középmezőny elejéről indulhat majd a futamon.
Sam Michael, technikai igazgató úgy véli, munkás napon vannak túl, és még a nedves aszfalton is képesek voltak elvégezni a tervezett munkát. „Az első edzésen, amikor vizes aszfalton köröztek a versenyzőink, számos használható adatot kaptunk a beállításokról és a gumikról. Mindkét autónk az új első szárnnyal tréningezett, de csak Rubens kapta meg az új diffúzort, melynek adatait ki kell majd elemeznünk. A szabadedzéseken tapasztaltak alapján jónak tűnik a sebességünk és a tapadásunk, így bízom abban, hogy mindkét versenyző bejut az időmrubens.jpgérőn a Q3-ba.“
Rubens Barrichello (1. szabadedzés: 16. hely, 1:56.615, 17 kör, 2. szabadedzés: 6. hely, 1:48.302, 31 kör) pénteki napja nagyon rosszul kezdődött, ugyanis a veterán brazil versenyző egyfolytában panaszkodott az első tréning alatt, hogy az autója lassú, valamint fékezés közben többször is blokkoltak a kerekei. A második szabadedzésre aztán minden gondja megoldódott, és 281,1 km/h-s csúcssebességgel a legszebb pillanatait idézve körözött a szingapúri éjszakában a csapat magyar szponzora, a HELL Energy legnagyobb örömére. Ha utóbbi teljesítményét a kvalifikációs tréningen is meg tudná ismételni, akkor igencsak előről vághatna neki a vasárnapi futamnak. „Több új alkatrészt hoztunk erre a versenyre, és az eddigi tapasztalataim alapján kijelenthetem, valamennyi jól működik, ami azt bizonyítja, a gyárban remek munka folyik. Nagyon jól sikerült a napom, de nem dőlhetek hátra, mert rengeteg munka vár még ránk, de az eddigiek alapján bizakodhatunk a jó eredmény elérésében. Nagyon sokat javult az aszfalt minősége, kevésbé hepehupás, viszont az új részek sokkal később száradnak fel, mint a régiek, ezért jobban is csúsztak.“
Nico Hülkenberg (1. szabadedzés: 17. hely, 1:56.840, 14 kör, 2. szabadedzés: 11. nico.jpghely, 1:49.153, 32 kör) viszont még csapattársánál is rosszabbul járt. Már két hete, Monzában is rakoncátlankodott a sebességváltója, amit végül kicserélt a csapat, ám emiatt a fiatal német pilóta a szabályok értelmében öt rajthelyes büntetést kapott, azaz hatalmas bravúrra lenne szüksége ahhoz, hogy a legjobb tíz rajtpozíció egyikét megszerezze az időmérőn. Mindenesetre azért a GP2 tavalyi bajnoka is megvillant a második tréningen – csúcssebessége 279,5 km/h -, ami önbizalmat adhat számára a folytatáshoz. „Úgy érzem, a körülményekhez képest pozitív napot zártunk, az autó jól működött. Noha az időjárás miatt nem tudtuk teljes egészében kiértékelni a Szingapúrba hozott fejlesztéseinket, annyit mindenképpen elmondhatok, hogy beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Teljesen lenyűgözött a pálya, egyszerűen elképesztő itt versenyezni. Ugyan most le vagyok maradva Rubens mögött, de ha az időmérőn képes leszek kihozni magamból a maximumot a szuperlágy gumikon, akkor bekerülhetek a Q3-ba, vagy akár meg is előzhetem őt. Egy szó mint száz, úgy érzem, erős hétvége előtt állunk.“

Forrás: Anderson Communication