Egyéb
2016. május 18. szerda, 19:15
Úgy tűnik, a tavalyi szezont követően még mindig nem sikerült teljesen szakítania a balszerencsével Kerényi Ádámnak. A drift háromszoros Európa-bajnoka azzal a céllal vágott neki az elmúlt hétvégén, Lengyelországban az idei King of Europe-sorozatnak, hogy negyedszer is visszajusson a csúcsra. A Tomracing Motorsport pilótája most versenyzett először az újonnan épített autójával, és noha voltak nagyon bíztató jelek a kvalifikáció alatt, végül egy mágneskapcsoló meghibásodása vetett véget Ádám versenyének.
Megkezdték idei menetelésüket a kontinens legjobb drifterei: a 2016-os Európa-bajnokság, a King of Europe lengyelországi nyitányán azonban nemcsak egymással, hanem a meglehetősen mostoha időjárási körülményekkel is meg kellett küzdeniük a versenyzőknek. A rajtnál ott volt Kerényi Ádám is, mégpedig egy újonnan épített autóval. A Tomracing Motorsport versenyzője most ment élesben először az új autójával, és ez sajnos még meglátszik a végeredményen. A háromszoros Európa-bajnok a 14. helyen jutott tovább a kvalifikációból, ám a 32-es táblán már nem tudott bizonyítani, ugyanis az első csata előtt egy mágneskapcsoló felmondta a szolgálatot, ezért Ádám a verseny feladására kényszerült.
„Péntek reggel még nem esett az eső, igaz, felhő volt bőven, így tudtam öt-hat kört menni szárazon. Az autó nagyon ígéretes volt már ekkor, jól mozgott a pályán és elég erősnek is bizonyult. Sajnos a nap második felében és szombaton is esett, valamint még hidegebb lett, ami nem volt túl kellemes a versenyzésre. A kvalifikációval alapvetően elégedett vagyok, mert nem sok időm volt a vizes pályán gyakorolni, ráadásul a turbós motort is meg kell még szoknom. Ennek ellenére jól ment, és azért végeztem a kvalifikáció tizennegyedik helyén, mert a vizes pályán egyszer-kétszer betapadt az autó és korrigálnom kellett. Nagyon sokat tapasztaltam az autó mozgásával kapcsolatban, éppen ezért bizakodva vártam a csatákat, amikor a wastegate mágneskapcsolója elromlott a rajt előtt. Így nem lehetett használni az autót, mert ebben az esetben a turbó túltölti a motort. Ez a hiba természetesen beárnyékolja a hétvégét, ugyanakkor végre tudtam menni az autóval nagypályán, és a tapasztalatok alapján nagyon bizakodó vagyok a teljes szezont illetően. Tény, vannak még olyan hiányosságok, amiket nem tudtunk befejezni a szezonkezdés előtt, de ezeket most pótoljuk, és május végén egy teszt keretein belül a Slovakiaringen ki is szeretnénk majd próbálni” – fogalmazott Kerényi Ádám.
A Tomracing Motorsport csapatvezetője úgy véli, a jó alap megvan az idei esztendőre, és abban reménykedik, hogy a második fordulóban – június 11-12. Franciaország – már semmilyen technikai gond nem hátráltatja majd Ádám versenyzését.
„Kell egy kis idő, amíg Ádám és az új autó között tökéletes lesz az összhang. Ráadásul most nemcsak ez, hanem a szélsőséges időjárás sem segítette a versenyzésben. A kvalifikációban jól teljesített, a sorsolása sem volt rossz, ám egy alkatrész hibája meghiúsította azt, hogy versenyben legyen a legjobbakkal. A következő, franciaországi futamig remélhetőleg minden meg fog majd oldódni és egy technikai hibáktól mentes hétvégét tud majd zárni” – jelentette ki Biel Richárd.