Túraautó
2016. június 4. szombat, 16:21
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: DTM Media
Az élről induló Miguel Molina csak az első néhány körre vesztette el a vezetést, ám hamar visszaelőzte márkatársát, így idei első sikerét aratta. Paul di Resta leszorult az összetett első helyéről.
Szombat délután fél négykor startolt a Német Túraautó-bajnokság idei ötödik futama a Lausitzringen. A pole-ból Miguel Molina várhatta a piros lámpák kialvását, ám a spanyol nem tudta megőrizni a vezetést: audis kollégája, Jamie Green állt az élre. Molina azonban nem adta fel a küzdelmet, néhány körrel később a DRS segítségével is visszaelőzte a britet. Eggyel hátrébb is helycsere történt: Marco Wittmannt rajtolta le Robert Wickens.
A dobogós helyezésekért zajló csatában aztán már nem is történt változás – igaz, Wickens végig próbált nyomást gyakorolni Greenre, ám előzési kísérletig nem jutott. Molina mindeközben megszerezte idei első, karrierje második győzelmét a DTM-ben, az Audi sikerét pedig Green második helye tette teljessé. A pódium alsó fokára Wickens állhatott fel a Mercedes képviseletében.
A BMW így lemaradt a dobogóról, ennek ellenére van okuk az örömre a bajoroknak is: Wittmann negyedik helyének köszönhetően átvette a vezetést a pontversenyben – mindezt úgy, hogy idén még nem nyert, s a BMW-nek is csupán egy sikere van az Audi és a Mercedes két-két győzelme ellenében. Az eddigi listavezetőt, Paul di Restát egyébként Edoardo Mortara is megelőzte, sőt Wickens is utolérte a tabellán, ám az állás így is roppant szoros, hiszen még az ötödik Maxime Martin lemaradása is csupán nyolc pont az éllovashoz képest.
Ami magát a versenyt illeti: a legnagyobb küzdelmet az ötödik pozíciótól lefelé láthattuk. A bolyban végül Christian Vietoris végzett a legelőrébb, megelőzve Mattias Ekströmöt és Lucas Auert, a top10-be pedig a már említett Mortara és Martin mellett Nico Müller fért még be. Az ex-F1-esek közül Timo Glock a 12., Di Resta a 13. helyen ért célba.
Az első lausitzringi futam végeredménye:
1. | Miguel Molina | Audi | 42:04.244 | ||
2. | Jamie Green | Audi | 42:06.278 | +02.034 | +02.034 |
3. | Robert Wickens | Mercedes-Benz | 42:08.419 | +04.175 | +02.141 |
4. | Marco Wittmann | BMW | 42:12.968 | +08.724 | +04.549 |
5. | Christian Vietoris | Mercedes-Benz | 42:14.003 | +09.759 | +01.035 |
6. | Mattias Ekström | Audi | 42:14.642 | +10.398 | +00.639 |
7. | Lucas Auer | Mercedes-Benz | 42:15.038 | +10.794 | +00.396 |
8. | Edoardo Mortara | Audi | 42:18.681 | +14.437 | +03.643 |
9. | Maxime Martin | BMW | 42:22.052 | +17.808 | +03.371 |
10. | Nico Müller | Audi | 42:22.658 | +18.414 | +00.606 |
11. | Bruno Spengler | BMW | 42:23.209 | +18.965 | +00.551 |
12. | Timo Glock | BMW | 42:26.526 | +22.282 | +03.317 |
13. | Paul Di Resta | Mercedes-Benz | 42:36.065 | +31.821 | +09.539 |
14. | Gary Paffett | Mercedes-Benz | 42:37.372 | +33.128 | +01.307 |
15. | António Félix da Costa | BMW | 42:40.635 | +36.391 | +03.263 |
16. | Maximilian Götz | Mercedes-Benz | 42:42.644 | +38.400 | +02.009 |
17. | Timo Scheider | Audi | 42:43.640 | +39.396 | +00.996 |
18. | Daniel Juncadella | Mercedes-Benz | 42:44.542 | +40.298 | +00.902 |
19. | Mike Rockenfeller | Audi | 42:45.753 | +41.509 | +01.211 |
20. | Adrien Tambay | Audi | 42:46.985 | +42.741 | +01.232 |
21. | Augusto Farfus | BMW | 42:47.530 | +43.286 | +00.545 |
22. | Tom Blomqvist | BMW | 42:48.156 | +43.912 | +00.626 |
23. | Esteban Ocon | Mercedes-Benz | 42:54.022 | +49.778 | +05.866 |
24. | Martin Tomczyk | BMW |