F1
2016. május 6. péntek, 12:30
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
Sebastian Vettel nem áll túl jól a felhasználható erőforrások terén az idei szezon kezdetén, hiszen már Szocsiban is a harmadik egységet tették be autójában, amivel aztán nagy erővel a falnak csapódott.
Vettel autójában már kétszer kicserélte a belsőégésű motort a Ferrari: egyszer a bahreini meghibásodás után, másodszor pedig az Orosz Nagydíj előtt, amikor új, továbbfejlesztett egységet vetett be a csapat. A sanghaji erőforrás persze még továbbra is használható, de gyengébb teljesítménye és az ottani, Kimi Raikkönennel való ütközés során elszenvedett sérülés hatására bizonyára már csak edzéseken fogják bevetni.
Emiatt amikor Vettel Danyiil Kvjat hathatós közbenjárására Szocsiban már a rajt után a falban fejezte be a versenyét, a csapattagok arcára nem csak az elveszített pontok miatt ült ki a kétségbeesés, hanem amiatt is, mert tudták, nem biztos, hogy a motor épségben átvészelte a korláttal való találkozást.
„A becsapódás elég erős volt, ami az autó hátsó részét is érintette” – mondta a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene. „De ahogy az legutóbb is volt, amíg haza nem megyünk és alaposan át nem vizsgáljuk az összes részegységet, addig nem tudhatjuk, hogy mekkora kár keletkezett.”
A hét folyamán Vettel erőforrása átesett az ellenőrzéseken, és a mérnökök elégedetten nyugtázták, hogy a motor továbbra is használható lesz, hiszen nem találtak jelet arra, hogy bármilyen módon is megsérült volna.
A németnek így nem kell már most hozzányúlnia a negyedik belsőégésű motorhoz az öt szabadon felhasználható közül, ami némi megnyugvást jelent a csapat számára a balesetekkel és műszaki hibákkal tarkított szezonkezdetük után. Egyedül a váltó sérült meg az autóban a jelentősebb technikai összetevők közül, de azt mindig büntetés nélkül kicserélheti a csapat, ha az autó nem ért célba az előző versenyen.