Kínai Nagydíj: Hamilton győzött

hamilton.jpg

Lewis Hamilton, a McLaren-Mercedes brit pilótája nyert a Forma-1-es világbajnokság idei 17. – utolsó előtti – futamán, a vasárnapi Kínai Nagydíjon, Sanghajban.

A második helyet a ferraris brazil Felipe Massa, a harmadikat csapattársa, a finn Kimi Ra:ikkönen szerezte meg.
   
A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság sanghaji futama nagy tülekedéssel kezdődött, s az első kanyarban az ádáz küzdelem első áldozataként az olasz Jarmo Trulli (Toyota) kicsúszott a pályáról, és bár később folytatni tudta, érdemi helyezésre már nem maradt esélye, végül ki is állt.
   
A pole pozícióból elrajtolt, a vb-pontversenyben vezető brit Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) kihasználta helyzeti előnyét, s  fokozatosan elhúzott a mezőnytől, amelyből a két ferraris, Ra:ikkönen, a címvédő és Massa igyekezett tartani vele a lépést. A negyedik helyre a korábbi kétszeres világbajnok, spanyol Fernando Alonso (Renault) zárkózott fel, miután agresszív vezetéssel még a nyitókörben megelőzte a finn Heikki Kovalainent (McLaren-Mercedes). A hatodik helyet pedig a német Nick Heidfeld foglalta el.
   
A kezdeti állapotokba változást sokáig semmi és senki nem hozott, érdeminek csupán az volt nevezhető, hogy a hátsó traktusból előrenyomult a 8. helyre a 2008-as világbajnok titulusára Hamilton és Massa mellett harmadikként a Kínai Grand Prix előtt még ugyancsak esélyes lengyel Robert Kubica (BMW). A 14. körben az jelentett eseményt, hogy a német Adrian Sutil (Force India) keresztbe állt, de nem jött be a biztonsági autó, csak a figyelmeztető sárga zászló lassította átmenetileg a mezőnyt.
   
Hamilton egyáltalán nem zavarta meg az intermezzo, folyamatosan növelte a különbséget az üldözőkkel szemben. Egészen a verseny feléig, amikor is Ra:ikkönen kezdett nála gyorsabb köröket futni, de nem annyival, hogy veszélyeztetni tudta volna a britet. A 28. körben amúgy a nyitány ismétlődött, amennyiben Hamilton-Ra:ikkönen-Massa-Alonso-Kovalainen-Heidfeld volt a legjobb hat sorrendje.
   
Huszonkét körrel a vége előtt Kovalainen jobb első kereke defektes lett, s bár a bokszutcában a szerelőcsapat gyorsan kisegítette, csak a 17. helyre tudott visszajönni. Különösebben nem erőlködött, sőt némi körözés után "bevonult" a csapatbokszba. Az "űrt" Kubica töltötte be, aki feljött negyediknek, Massa mögé és Alonso elé, kevéssel később azonban már csak a hatodik volt Alonso és Heidfeld mögött.     Tizenegy körrel a vége előtt Ra:ikkönen ismét kezdett közelebb kerülni Hamilton, aki ekkor bő 12 másodperccel vezetett a finn előtt. Ra:ikkönenre viszont Massa nyomult rá, majd meg is előzte őt, jobban mondva alkalmazkodó csapattársként a finn készségesen elengedte a brazilt, hogy maradjon Massának esélye a vb-győzelemre a brittel szemben az utolsó, brazíliai versenyen. Mert Sanghajban nem volt valódi sansza, Hamilton – noha lassult – a dél-amerikaihoz képest csaknem 15 másodperces különbséggel diadalmaskodott az egy hét múlva esedékes interlagosi búcsúvetélkedőt 7 pontos hátránnyal váró Massa, és bő 16 másodperccel Ra:ikkönen előtt.
   
"Ezen a hétvégén minden a mi oldalunkon volt, még a jóisten is. A csapat fantasztikus munkát végzett, álomszerű volt a kocsit vezetni. Remekül sikerült az első köröm, miután nagyszerűen startoltam, úgy, ahogy eddig csak kevésszer. Az első három kanyar vétele után igyekeztem növelni a távolságot a többiekkel szemben, s mivel kevés hibát követtem el, végül is könnyű győzelmet arattam, a hajrában még a gumikra is vigyázni tudtam, nem kellett tövig taposnom a gázpedált" – nyilatkozta a Sanghajban rajt-cél győzelmet arató Hamilton.   
   
Eredmények:
    Kínai Nagydíj (56 kör, az össztáv 305,066 km):
    ———————————————-
1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:31:57,403 ó (átlag: 199,049 km/h)
2. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 14,925 másodperc hátrány
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 16,445 mp h.
4. Fernando Alonso (spanyol, Renault ) 18,370 mp h.
5. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber) 28,923 mp h.
6. Robert Kubica (lengyel, BMW-Sauber) 33,219 mp h.
7. Timo Glock (német, Toyota) 41,722 mp h.
8. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) 56,645 mp h.
9. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) 1:04,339 perc hátrány
10. David Coulthard (brit, Red Bull) 1:14,842 p h.
11. Rubens Barrichello (brazil, Honda) 1:25,061 p h.
12. Nakadzsima Kazuki (japán, Williams) 1:30,847 p h.
13. Sébastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 1:31,457 p h.
14. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:32,422 p h.
15. Nico Rosberg (német, Williams) 1 kör hátrány
16. Jenson Button (brit, Honda) 1 k. h.
17. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) 1 k. h.
   leggyorsabb kör: Lewis Hamilton 1:36,325 perc
   
    A világbajnoki pontversenyek állása (18-ból 17 viadal után):
    pilóták:
 1. Hamilton        94 pont
 2. Massa            87
 3. Kubica            75
 4. Räikkönen        69
 5. Heidfeld        60
 6. Alonso            53
 7. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) 51
 8. Vettel         30
 9. Jarmo Trulli (olasz, Toyota) 30
10. Glock            22
11. Webber            21
12. Piquet            19
13. Rosberg        17
14. Barrichello        11
15. Nakadzsima         9
16. Coulthard         8
17. Bourdais         4
18. Button             3   
    csapatok:
 1. Ferrari                156 pont
 2. McLaren-Mercedes       145
 3. BMW-Sauber             135
 4. Renault                 72
 5. Toyota                  52
 6. Toro Rosso              34
 7. Red Bull                29
 8. Williams                26
 9. Honda                   14
   
A következő, egyben idei utolsó futam: Brazil Nagydíj, november 2., Sao Paolo

MTI