„Egyre javulunk! És abban maradtunk a csapattal, hogy idén csak ezt a tendenciát követjük”
Milyennek értékeled a csapat első negyedéves teljesítményét?
Munkás volt, ez a három hónap, de nagyon eredményesnek értékelem, hiszen mindhárom versenyen dobogón végeztünk, két első és egy második helyet tudhat magáénak a csapat, ami nagyon szép teljesítmény, és így megyünk tovább.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján terveztek az autón változtatásokat?
Igen, olyan fejlesztéseket kezdtünk el, ami még gyorsabbá teheti az autót. Új beállítások, melyek felkészítik az autót a gyors, rallys pályákra, mint amilyen az olasz volt. Teszteljük és olyan helyzetbe hozzuk magunkat, hogy gyors pályákon is tudjunk nyerni.
Melyik a következő verseny amin elindultok?
Kiderült, hogy ez már csak a májusi, magyar bajnokság következő futama. Próbáltunk Dél-Afrikában a gyári csapattal elindulni, de sajnos nincsen szabad autó. Valószínűleg csak nézőnek fogunk kiutazni illetve, a legújabb fejlesztéseket megbeszéljük az ottani mérnökökkel.
Idén terveztek még külföldi versenyt?
Termesztésen, nagyon sok külföldi versenyünk lesz, a környék bajáin, mindenhol indulni szeretnénk. Remélem ez felgyorsít majd bennünket.
A dabasi futam értékelése
Az idei Dakaron kiesett a csapat, ezek után milyen előjelekkel készültetek a magyar tereprallye bajnokság első versenyére?
A 2007-es Magyar Tereprallye Bajnokság első, februári futama picit felszakította a sebet, amit az idei Dakar kiesés okozott. Változtatni kellett a csapat összetételén is. Új motivációkat kellett kigondolni, és így nekivágni újra ennek a versenyszezonnak. A magyar bajnokság egy nyílt bajnokság lett a külföldieknek is nyitott, üzenetet kellett küldeni a külhonból érkező versenyzőknek, hogy a magyarok majd tartják a bajnokságot Magyarországon.
Hogyan emlékszel vissza a dabasi versenyre?
Hideg és esős idő volt, emiatt elég vegyes érzelmekkel álltunk rajthoz. Már a prológon lerendeztük az erőviszonyokat, hiszen 40 mp-cel megelőztük a mezőnyt, ami az autósportba rengeteg idő. Ezt a tendenciát folytattuk a második, harmadik napon is, mert ez egy duplaszorzós verseny volt. Nagyon ki volt éhezve a csapat a sikerre, és ez egy új lökést adott nekünk. Ami a januári Dakaron felborult, az a helyére került ezen a versenyen..
Az Italian Baja értékelése
Milyen volt a csapat az Italian Baján?
Jó! És ezt tovább fokozta az Olaszországban elért második helyezés, mert egy komoly nemzetközi versenybe kellett megmérkőznünk.
Bővebben?
Tudtuk, hogy egy nagyon erős verseny lesz ez az olasz verseny, hisz nemzetközi versenyről van szó. Nagyon nehéz, köves pályára számítottunk lévén, hogy ez egy Baja verseny. Pontosan ezért nem teszteltük ki előre a beállítást, ami szükséges lett volna, hogy az első helyet meg tudjuk szerezni. Már a prológon éreztem ezt, úgyhogy onnantól egy dobogós helyre hajtottunk, ami reális volt, mert folyamatosan a biztos harmadik helyen autóztunk. Tisztán látszott a részeredményeken, hogy nem voltak jók a beállításaink: az off-road-os pályákra volt felkészítve az autó. Úgy tűnik, hogy az új autót most már üzembiztossá tudtuk varázsolni. Ennek köszönhető, hogy végül a második helyen végeztünk, ami egy nagyon erős mezőnyben egy nagyon szép eredmény.
Mennyire viselte meg az autót a sok víz?
Ahogy hazaért a csapat, rögtön neki kellett állni az autó javításainak, mert a nagy víz miatt sérültek a vezetékek. Egy részét tisztítani kellett, egy részét kicserélni, hogy egy technikailag tökéletes autóval állhassunk rajthoz a következő versenyen.
A nagykanizsai futam értékelése
Nagykanizsán volt a Magyar Bajnokság következő állomása.
Nagykanizsa nyerő város számunkra, éveken keresztül autocrossba mindig mi nyertünk. Úgy is indultunk, hogy bármekkora sár lesz – ha nem lesz valamilyen komoly technikai malőr – akkor ezt a versenyt nekünk hoznunk kell. Már az első nap kiderült, hogy sárban és nagy vízben is nagyon jól tud menni az autó. Ezt igazából a 15 éves autocross tapasztalatomnak köszönhetem. Lehetett látni, hogy normál gumival is a mezőny előtt magabiztos előnnyel autóztunk.
Az, hogy jól mentek sárban az új autónak köszönhető?
Én úgy gondolom, hogy mindenki tudja rólunk, hogy jól megyünk sárban, nemcsak ezzel, hanem a régi autóval is, és mindez az autocrossnak köszönhető. A régi autóval is ugyanilyen jól tudtunk volna autózni.
A csapat teljesítménye?
A csapat rendkívül jól dolgozott, elég sok volt a problémánk, mert először Olaszországba is voltak nagy vizek, emiatt az összes csatlakozót ki kellett tisztítani, cserélni kellett őket. Nagykanizsán szintén nagy sár és víz volt ennek köszönhetően ismét vezetékeket kellett cserélni, mert életveszélyesek lehettek volna a következő versenyen.