Autó
2015. október 10. szombat, 11:39
A biztonsági törésteszt vizsgálatait végző EuroNCAP időről időre kiválaszt néhány autót, hogy a vizsgálatokkal ellenőrizze, hogy a gyártók biztonsági arzenáljai és az autóikkal kapcsolatos állításai mögött milyen valóságos védelemben bízhatnak az autósok.
Az ősszel ezúttal a Mazda MX-5-öst, az Opel Karlt és a Hyundai Tucsont vették górcső alá. A Mazda kis kétülésese a szigornak köszönhetően csak négy csillagot kapott, a felnőttek védettségére 84%, a gyerekekére 80%, a gyalogosokéra az ütközéskor felpattanó motorháztető miatt kiemelkedő 93%-os minősítést kapott.
A szigor oka az volt, hogy nincs a biztonsági felszereltségben az automata vészfék, ami ha hirtelen avatkozik be, az inkább veszélyes lehet. Ez a minősítés ezért megkérdőjelezhető. Az Opel kisautója több problémával birkózik, hiszen a törésteszten az utasok védelme gyengének bizonyult, a sofőr megcsúszott a biztonsági öv alatt, ezért kapott csak 74%-ot a felnőttek és 72%-ot a gyermekek passzív biztonságára. A gyalogos védelem pontszáma is mindösszesen 68% volt, a biztonsági berendezések pedig 64%-ot kaptak. Így még a négy csillag is remegve lett meg. Velük ellentétben a Hyundai Tucson minden teszten jól szerepelt, a kifogás is azért érte, mert az automata vészfék-rendszer csak extraként rendelhető. A felnőttek passzív biztonsága 86%-ot, a gyermekeké 85%-ot, az aktív biztonsági felszerelések és a gyalogosvédelem pedig 71%-ot kapott.