Tamas idén mar indult egyszer a 19. rajtkockaból, mégpedig a silverstone-i versenyhétvége elsõ futaman, amelyet végül kivaló rajtjanak és késõbbi bravúros elõzéseinek köszönhetõen a 11. helyen zart, épphogy csak lemaradva a pontszerzõ helyekrõl. Most is valami hasonlóan szép felzarkózast mutatna be délutan, lehetõleg persze „pontosabb” befejezéssel.
„Jól indult az edzés, hiszen körülbelül félidõig végig a 8-10. helyek környékén alltunk, és az sem tûnt reménytelennek, hogy akar még elõrébb lépjünk egy picit, de ehhez képest a végére visszacsúsztunk a 19. helyre, ami miatt nagyon csalódott vagyok” – kezdte a spai kvalifikació utani értékelését a pilóta, majd hozzatette: „A palya szaraz volt ugyan, de inkabb félszaraznak mondanam, mert rengeteg vizes folt volt rajta, úgyhogy batornak kellett lenni az elején.”
„Az edzés masodik felében sajnos sok idõmbe tellett, mire fel tudtam melegíteni a gumikat, de utana sem jött meg az a tapadas, amit a masodik szettõl vartunk volna. Nagyon instabil volt az autó a kanyarbejaratoknal, így nem tudtam úgy tamadni a kanyarokat, ahogyan szerettem volna, és szélarnyékot sem sikerült fognom, pedig az a hosszú egyenesekben akar 3-4 tizedmasodperc elõnyt is jelent. Nagyon gyorsan elröpült ez az edzés, hiszen Spaban több mint két perc alatt teszünk meg egy kört, de az idõmérõ ugyanúgy félóras, mint barhol mashol. Így a végén egyszerûen mar nem maradt idõnk a javítasra, úgyhogy ez most a délutani futamra maradt” – tekintett maris elõre Tamas, aki a vartnal gyengébb szereplés ellenére most is csapata, az Atech CRS GP legjobbjanak bizonyult.
„Széles a palya, hosszúak az egyenesek, úgyhogy én bizakodom, van esély elõrejönni, de ehhez gyorsabbnak kell lennünk, mint az elõttünk levõknek. Péntek délutan végre kicserélték a motort az autómban, mert a telemetriai adatok kimutattak, hogy a szabadedzésen 6-7 kilométer/órat veszítettem az egyenesekben a többiekhez képest. Most az új motorral érzésre mar valamivel jobb volt a helyzet, de biztosat csak az adatok kielemzése utan tudnék mondani. Egyelõre sajnos irrealisan messze vagyunk a többiektõl, de nem adjuk fel, és megpróbaljuk úgy beallítani az autót, hogy a versenyen legyen esélyem egy szép felzarkózast bemutatni. Veszítenivalónk nincs, úg yhogy tamadunk ezerrel!” – szólalt meg a harci szellem hazank egyedüli GP3-as futamgyõztesében.
A 2012-es Belga Nagydíj elsõ GP3-as futama szombat délutan 17 óra 20 perckor rajtol el.
Fotó: Paolo Pellegrini