Kiss Pál Tamás a hétvégén Belgiumban versenyez

image

Hosszú szünet után, augusztus 26-28. között a belgiumi SPA Ringen folytatódik a GP3 versenysorozat. A Right Guard Racing motorsport program versenyzője már a helyszínen várja a holnapi szabadedzéseket.
 
A GP3 sorozat következő versenyhétvégéjét az Ardennek két kisvárosa, Spa és Francorchamps közelében fekvő versenypályán rendezik, Brüsszeltől mintegy 130 kilométerre. Az első Belga Nagydíjat még 1924-ben rendezték itt. Mind a versenyzők, mind a rajongók számára izgalmasak a belga ringen rendezett futamok. Ezen a helyszínen ritkán van unalmas verseny. A legtöbb pilóta szerint ugyanis ez a világ egyik legnehezebb pályája.

Az évek során többször módosították a ringet. A legnagyobb változtatás 1979-ben történt, amikor 14 kilométeresről 7 kilométeresre rövidítették az aszfaltcsíkot. Az újonnan k ialakított pálya azonban a korábbiakhoz hasonlóan gyors és dombos maradt, nagy végsebességgel. A belga helyszín mindig is kiszámíthatatlan időjárásáról volt híres. Gyakran előfordul, hogy a pálya egyik részén napos, száraz idő van, miközben egy másik részén csúszós aszfalt nehezíti a pilóták dolgát az eső miatt. Ez komoly fejtörést szokott okozni mind a csapatoknak, mind a versenyzőknek.

 Tomi számára nem ismeretlen a pálya, hiszen 2008-ban, a Formula Renault 2.0 svájci bajnokság keretein belül versenyzett már itt. Ma délelőtt megvolt a pályabejárás, és egy megbeszélés a mérnökével. Délután sor kerül még egy versenyzői megbeszélésre és egy újabb pályabejárásra is. A hétvége érdekessége, hogy a holnapi napon a szokásos két szabadedzés helyett csupán egyetlen edzés lesz, reggel 8:30-kor. Ez megnehezíti a pilóták dolgát, hiszen az itt begyűjtött adatokkal kell nekivágniuk a szombat reggeli időmérő edzésnek.
 

Kiss Pál Tamás: „Hosszú volt ez a szünet a Magyar Nagydíj után. Az utóbbi hetekben a gokartozásra készültem, hiszen augusztus 19-21. között az győri Extrém Motorsport Fesztiválon indultam Rotax Max kategóriában.

Ismerem ugyan a pályát, 3 éve jártam itt legutóbb, de az még nagyon más volt, mert Formula Renault 2.0-val mentem. Ez most egy nagyobb autó, nagyobb tempóval. Ráadásul azóta újra aszfaltoztak néhány részt, és a bukótereket is leaszfaltozták néhány helyen. A legnagyobb meglepetés mégis az volt, hogy pont ezen a mindenki által nehéznek tartott pályán csupán egy szabadedzés lesz. Ugyanúgy két szett gumit használhatunk el, de ennyi idő alatt sem beállítani sem megszokni nem lehet igazán az autót. Nem lesz könnyű, de mint mindig, megpróbálom most is a lehető l egjobbat kihozni magamból.”