Kiterített kártyák: A Lotus már nem titkolja, tárt karokkal várja a Renault-t!

Pastor Maldonado (Fotó: Moy / XPB Images)

Pastor Maldonado (Fotó: Moy / XPB Images)

Nagyon úgy tűnik, hogy ez már csak a Renault-n múlik. Mint ismert, a megújulásra vágyó franciák hónapok óta őrlődnek azon, indítsanak-e újra saját gyári istállót, s ha igen, egy már meglévő alakulatot vásároljanak-e fel, vagy kezdjenek-e mindent az alapokról. Miután az FIA a múlt hét végén bejelentette, 2016-os pályázati procedúráját lezárta, s a Haason kívül biztosan nem érkezik új csapat, könnyen lehet, hogy a Renault előtt már csak a Lotus felvásárlásának lehetősége áll. (Persze az sem kizárt, hogy ha a franciák úgy döntenek, új csapatot hoznak létre, az FIA soron kívül engedné őket nevezni.)

Miközben az enstone-iak részéről eddig jobbára cáfolták („Csapatunk nem eladó”) vagy nem kommentálták a két fél tárgyalásáról szóló pletykákat, Federico Gastaldi, az istálló csapatfőnöke most nyíltan kimondta: valóban folynak az egyeztetések, s ők kimondottan szeretnék, ha a Renault gyári istállóvá formálná át őket. „Miként azt tavaly mindig mondogattam, amikor erről kérdeztek: az első, akinek igazán fontos a jó eredmény, az maga a Renault. Egy multinacionális cégről beszélünk, komoly múlttal – nemcsak autógyártóként, de a motorsportban is. A különböző kategóriákban kiváló eredményeik vannak. Ami pedig tavaly történt velük, a Ferrarival is megtörtént” – magyarázta a franciákról Gastaldi a Motorsportnak.

„A Mercedes jobb munkát végzett, mint bárki más, ez nem is vitatható. Azonban biztosra veszem, hogy amennyiben a Renault úgy határoz, elkötelezi magát a Lotus mellett, meglesznek a megfelelő embereik a helyzet megoldásához. Csak egy gombot kell megnyomniuk ahhoz, hogy ez megtörténjen. Hosszabb vagy rövidebb időt vehet igénybe, de vissza fognak térni, ebben biztos vagyok – velünk vagy nélkülünk. Tudjuk, hogy képesek rá.”

Noha a Lotus a Red Bull és a Renault uralkodása (2010-2013) idején maga is képes volt kimagasló eredményekre, az új motorformula bevezetése óta jóval alább adták – nem kis mértékben anyagi problémáik, valamint az emiatt véghez vitt ésszerűsítő leépítések miatt. Gastaldi azonban amondó, hogy egy új tulajdonos, a gyári háttér újra sikeressé teheti őket. „Ha vastagabb lesz a pénztárcánk, könnyebb lesz új fejlesztésekbe fektetni. Talán azzal is előreléphetünk, ha visszahozunk pár embert, aki távozott tőlünk. Szóval számunkra fantasztikus lenne, ha a Renault visszatérne” – mondta ki nyíltan. „Amikor elkezdtek gondolkodni rajta, és ez nyilvánosságra került, először még a Red Bullról volt szó, aztán beszéltek a Sauberrel, a Force Indiával és velünk is. És most velünk tárgyalnak, aminek nagyon örülünk. Ha úgy döntenek, visszajönnek, számunkra ez óriási pluszt jelentene. Ha jönnének, mi nem is gondolkodnánk rajta. De ha nem jönnek, akkor is haladnunk kell tovább a saját utunkon.”

 

A rivális figyelmeztet: a Kánaán rövid életű is lehet

Noha a Lotus számára tehát a gyári támogatás elérése lenne a cél, a rivális Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn mindeközben figyelmeztetett: egy ilyen jellegű megállapodással az eredeti csapat hosszabb távon ingoványos talajra léphet. „A cél, hogy erős partnered legyen. De óvatosnak kell lenni a motorbeszállító-gyári csapat kérdésében. Utóbbinak sok előnye van, és – bár ez nem negatívum – ez egyfajta eszköz is arra, hogy bizonyítsd, milyen kiváló technológiát gyártasz. Ha sikerül bizonyítanod – és itt most vegyük ki a Ferrarit, amelyet erős kötelék fűz a sportághoz –, elérted a célodat, és távozhatsz. A gyártók számára csak a győzelem számít, a második hely nem elég. És ha nem nyernek – mint a múltban láthattuk –, akkor is távozhatnak a sportágból. Szóval fontos, hogy olyan partnerre tegyél szert, amely hosszú távban gondolkodik ebben a sportágban” – magyarázta az Autosportnak.

Óvatossága persze az őket 2006-ban felvásárló BMW váratlan 2009-es kivonulása után teljességgel érthető. A svájci csapatnak azt követően ugyanis gyökeresen át kellett alakulnia gyári élcsapatból kisebb középcsapattá, azóta pedig anyagi korlátaik és el-elmaradó eredményeik béklyói között versenyeznek.

Kaltenborn azonban ennek ellenére is örömmel fogadna egy gyártót partnerükként. Vagy bármilyen nagy céget. „Mindig nyitottak leszünk erre, hiszen ez csak erősebbé tesz minket. Erős partnerek kellene, de nemcsak gyártók. Itt volt nekünk a Petronas hosszú időn át. Aztán a BMW, amely felvásárolta a csapat többségi tulajdonát. Előtte pedig a Red Bull. Szóval mi mindenre nyitottak vagyunk” – üzent a nagy cégeknek az osztrák.

 

Forrás: www.telesport.hu – RSS