Minden várakozást felülmúlt a Yamaha City-Cemelog Racing Team versenyzője a Női Európa-bajnokság utolsó futamán. Remek motorozással a második helyre hozta be R6-osát egy igen nehéz versenyen.
Ez az eredmény ráadásul az év végi értékelésben is a dobogóra repítette pilótánkat, aki mostantól egy Európa-bajnoki harmadik helyet is magáénak mondhat!
Az előrejelzések napsütést és 26 fokot ígértek a spanyol pályára, ami átlagosnak mondható ebben az időszakban. Ehhez képest a sokszor orkán erejű szél és az alig 20 fok mellé még az eső is megérkezett, így a női verseny résztvevői rögtön az első szabadedzést vizes, száradó pályán futották. Nem a legideálisabb egy ismeretlen pálya megtanulására, márpedig Niki korábban még sosem motorozott itt, szemben a mezőny többségével.
A második edzés pár órával később már száraz pályán zajlott, így elkezdődhetett az igazi munka a futómű-beállítást és az áttételt illetően.
A szombat reggeli időmérő edzés még mindig a motorbeállítás és a pályatanulás jegyében telt komoly széllökések kíséretében.
A második kvalifikáció előtt három perccel elkezdett esni az eső, majd az edzés felénél gyakorlatilag leszakadt az ég. A magyar lányt ez sem riasztotta el, a második legtöbb kört teljesítette a mezőnyben (voltak, akik ki sem mentek a pályára), aminek meg is lett az eredménye, hisz második idővel zárta a próbát.
A rajtsorrenden persze ez már nem változtatott, maradt a reggel megszerzett ötödik hely.
Az első helyet a spanyol Rosell szerezte meg, aki az eddigi élmenőknek is több mint egy másodpercet adott.
Szombat éjjel ismét esett, így már senki sem lepődött meg azon, hogy a warm up is félig vizes pályán zajlott. És legyünk őszinték – látva az előző napi teljesítményeket -, mi esőért imádkoztunk, hisz ilyen helyzetben a motorokról a pilótákra kerül az igazi hangsúly.
A verseny előtt 40 perccel meg is érkezett az égi áldás, még ha csak egy gyors zivatar formájában is. Ez azonban elég volt ahhoz, hogy összekeverje a lapokat. Jött is az orosz rulett, hogy ki milyen gumival vág neki a viadalnak.
Niki (akárcsak az első nyolc indulóból hat) bízva a főszerelő, Horváth Laci szavában, a vizes abroncsokat választotta. Ez azonnal meghatározta a versenytaktikát is az egyre száradó pályán. Rögtön az elején el kell lépni, 6-8 kör alatt a létező legnagyobb előnyt összeszedni, mert utána bizony a guminak vége
Egy kitűnő rajtnak köszönhetően versenyzőnk az egész mezőnyt maga mögött hagyta és elsőnek fordult. Egyedül a helyi menő, Rosell tudta tartani vele az iramot. Ők ketten merőben más ritmust motorozva három kör alatt teljesen elléptek a mezőnytől (már ekkor közel 20 másodperces előnyük volt) és innentől külön versenyt vívtak. A második körben a spanyol lány előzött, aki mindenképp dominálni akart a hazai versenyen, de a vártnál keményebb ellenfélre akadt, hisz féltávnál már ismét Niki jött az élen. Öt körrel a vége előtt újabb pozíciócsere következett, de a különbség még ekkor is csak hajszálnyi volt. Az utolsó négy körben aztán sorra jöttek a lekörözések, melyekből Kovács a pályaismeret hiánya miatt sajnos rendre rosszul jött ki. Ekkorra már a gumik közel sem adták a korábbi biztonságot (ahogy ez várható volt), így Niki kénytelen volt feladni a spanyol elleni harcot, és okos motorozással biztosan megtartani pozícióját.
Harmadik helyen a végső bajnok, holland Ten Katen futott be (a magyar mögött több mint fél perc hátrányban), mindössze hat tizeddel Janakova előtt, akinek így csak az összetett második hely jutott.
Niki kitűnő szereplése végül pontegyenlőséget eredményezett a szlovén Katrasnikkal, de ennek a második helynek köszönhetően végül ő lett az Európa-bajnokság harmadik helyezettje a 600-as géposztályban. Figyelemre méltó bemutatkozás a négyüteműek világában.
Köszönjük az alábbi cégek bizalmát és támogatását: Cemelog, Yamaha-City, Mentes és Társai, Bodis Exhaust System, DanGer Bikes, For Beck, Sebastiano, Crystal Design, Gaudí, Hajas Szalonok, Pannónia-ring, Ciao Mario Étterem, BR Organisation
Yamaha City-Cemelog Racing Team