WEC
2016. június 23. csütörtök, 11:24
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Drámai véget ért a 2016-os Le Mans-i 24 órás, a versenyt magabiztosan vezető 5-ös Toyota utolsó körében hibásodott meg a pályán. A gyártó most elárulta, a probléma a turbóhoz kapcsolható.
A TS050 Hybrid utolsó körét kezdte meg a pályán, mikor a célegyenesben megállt – az autót a korábbi F1-es, Kazuki Nakajima vezette. A rangos verseny győzelme így drámai módon a Porsche ölébe hullt. Egyes szakértői vélemények azonnal a turbó meghibásodására gyanakodtak, a Toyota csütörtökön erősítette meg hivatalosan, valóban ezzel az alkatrésszel kapcsolatos a megállás.
„Az 5-ös autó egy csatlakozója szenvedett technikai meghibásodást, amely a turbófeltöltő és a közbenső hűtő között található, így elveszett a turbófeltöltő vezérlése” – idézi a csapat szóvivőjét a motorsport.com. „A csapat megpróbált módosítani a vezérlés beállításain, hogy helyreállítsa a motorerőt, ez pedig végül meg is történt, így az autó teljesíthette az utolsó kört. Azonban nem sikerült hat perc alatt befejezni” – tette hozzá a szóvivő. Emiatt a szabály miatt az 5-ös Toyotát második helyezés helyett a kiesők közé rangsorolták.
A csapat további vizsgálatot fog folytatni, hogy a probléma ne ismétlődhessen meg a jövőben:
„Jelen pillanatban nem pontosan egyértelmű, miért történt ez a meghibásodás, mivel a gyártási folyamatot Kölnben hitelesítettük. További elemzésre lesz szükség, hogy meghatározzuk a probléma gyökerét. Az egyértelmű, hogy a meghibásodásnak nincs semmiféle kapcsolata a szezon korábbi részében, Spában tapasztalt motorgondokkal” – mondta a szóvivő.