Off-road
2016. június 28. kedd, 21:54
Az M-F Motorsport a Nyirádi Motorsport Centrumban rendezett Rallycross Challenge Europe, FIA Közép-Európai Zóna Trófea, valamint magyar, osztrák, cseh és szlovák bajnoki rallycross futamon bizonyította: lehetetlen nem létezik.
Marton Gergely a verseny első napján hatalmasat borult, ám másnap már a dobogó tetején ünnepelhetett és az ő tiszteletére szólt a magyar himnusz, miután csapata az egész éjszakát átszerelve a nulláról újraépítette a Skoda Fabia Mk2-est.
Nem állítjuk, hogy a biztos győzelem receptje az, hogy az első futamban a pálya egyik leggyorsabb pontján borulj egy hatalmasat és fordítsd át négyszer az autót a saját tengelye körül a szalagkorláton, de az M-F Motorsport és Marton Gergely a nyirádi versenyen mindenesetre bebizonyította, hogy így is lehet ezt csinálni, és a lehetetlent végleg törölni lehet a csapat szótárából.
A borulás után a szerelők szó szerint elemeire szedték szét az autót, és a károk felmérését, illetve a lakatosmunkát követően nulláról kezdték azt el újra felépíteni. Aki nézőként arra járt a depóban, és még nem ismeri a csapatot, az aligha tett volna rá akár egy lyukas garast is, hogy másnap még látni fogja a pályán menni az Mk2-es Skoda Fabiát, arra meg végképp kevesen fogadtak volna, hogy Gergő egyenes megnyeri a versenyt.
Ráadásul, ha ez még nem lett volna elég, szombat este nehezítő körülményként még egy hatalmas szélvihar is megérkezett a semmiből a pályára, ami kis túlzással mindent vitt. Összerogyó és röpködő sátrak, a sátrakon kétségbeesetten csüngő, a helyzetet menteni igyekvő emberek, és hát az egyik sátor alatt egy csapat fiatal szerelő, akik lehetetlent nem ismerve próbálnak újra versenyképes autót faragni az összetört Skodából. Ne szépítsük, szombat késő este úgy festett a csapat depóhelye, mint egy katasztrófa sújtotta övezet!
Az M-F Motorsport tagjai viszont sokadszorra is bizonyították, hogy bár az autó összetörhet, a sátor összerogyhat, ha ők maguk nem törnek, nem rogynak össze, és együtt, a jó kedvüket is megőrizve kitartóan egy célért fáradoznak, akkor tényleg nincsen számukra lehetetlen. Az összerogyott sátorból másnap reggelre kiváló fogast eszkábáltak az elázott ruhák megszárítására, az autó pedig kis túlzással szebb lett, mint új korában, így aki nem ismerte az előzményeket, az csak annyit észlelhetett a Super1600-as kategória vasárnapi első futamában, hogy Marton Gergő a szokottnál egy picit visszafogottabb tempóban köröz a pályán.
A maradék két futamban aztán már újra nyomta, ami a csövön kifér, és fokozatosan javuló tempójának köszönhetően a harmadik előfutamban az 5., a negyedikben a 3. helyet szerezte meg a külföldi top technikákkal és pilótákkal teletűzdelt Challenge és zónabajnoki mezőnyben. Mindez elégnek bizonyult a döntőbejutáshoz, ahol viszont csak az utolsó sor közepéről, a 7. helyről indulhatott. A rajtja remekül sikerült, így rögtön javítani tudott néhány pozíciót, majd a Jokerezések után sokáig a 4. helyen haladt, szorosan üldözve nagy riválisát, Kovács Marcellt. A fiatal Suzuki-pilótának ezt követően sajnos műszaki problémája adódott és félre kellett húzódnia, így a további csata most elmaradt kettőjük között, Gergő pedig a viszontagságos hétvégét és a borulást a lehető legjobb módon kiautózva magából, a 3. helyen hozta célba a Skodát, ami a zóna- és a magyar bajnoki értékelésben az 1. helyet jelentette, így a nap végén az ő tiszteletére csendült fel a magyar himnusz. A pezsgőlocsolást még gyakorolnia kell, de remélhetőleg lesz még rá idén alkalma!
„Kimondhatatlanul boldog vagyok, és nagyon örülök, hogy ilyen pozitív módon sikerült zárnunk ezt a hétvégét. Szombaton sikerült egy jó nagyot bukfenceznem, de a fiúk hihetetlen munkát végeztek, majdnem az egész éjszakát végigszerelték, és újra egy versenyképes autót varázsoltak alám, amiért nem tudok eléggé hálás lenni nekik. Örülök, hogy győzelemmel sikerült megköszönnöm nekik ezt a sok-sok munkát. A csapatom mellett szeretnék nagy-nagy köszönetet mondani Varga Ferencnek, aki szombat éjszaka Szegeden megjavította a gátlót, illetve a depóban segítséget nyújtó csapatoknak, akik alkatrésszel vagy egyéb segítséggel támogatást nyújtottak” – mondta el az eseménytelennek nehezen nevezhető versenyét követően Marton Gergő, aki egyedül csak azt sajnálta a hétvége végén, hogy a borulás következményeként a csapat végül úgy határozott, nem vág neki a svéd túrának és kihagyja a höljesi rallycross Eb-t.
„Bár a csapat mindent megtett, sajnos ki kell hagynunk Höljest, a svéd Eb-t. Bár az autó működik, a megfelelő mennyiségű pótalkatrészek hiánya és az eddig fel nem fedezett problémák miatti kockázatot nem tudjuk vállalni. Próbáltunk racionális döntést hozni, bár a szívünk mást diktált. Nem adjuk fel! Harcolunk tovább és tartalmasan töltjük a nyári szünetet!” – tekintett előre a pilóta.