Formula-E
2015. szeptember 23. szerda, 14:57
A Frankfurti Autószalonon múlt héten bemutatott, tisztán elektromos hajtású Porsche Mission E felvetette a kérdést: a német gyártó a motorsportban is ezt ez utat kívánja járni?
Lenyűgöző modellt mutatott be múlt héten, Frankfurtban a stuttgarti gyár: a két villanymotor segítségével 600 lóerős teljesítményt leadó Porsche Mission E egyelőre csak tanulmányautó, de elképzelhető, hogy néhány éven belül a szériagyártásban is megjelenik majd. A Porsche motorsport-jelenléte egyelőre a sport-és túraautókra koncentrál, elég csak megemlíteni, hogy ők nyertek idén Le Mans-ban, és az európai Porsche Szuperkupa mellett számtalan nemzeti sorozatban ott vannak a gyár 911-esei.
Ha már Le Mans: a Mission E alapját az ott diadalmaskodó 919 Hybrid alapjaira építették, hiszen ahhoz hasonlóan úgynevezett állandó mágneses szinkronmotort és fékenergia-rendszert építettek bele. Hogy lesz-e ennek folytatása, egy másik motorsport-kategóriában, arra a Porsche LMP1-es programjának vezetője adta meg a választ. „Vannak tapasztalataink a hibridtechnológiával kapcsolatban, de még nagyon új számunkra, és inkább a jövőbe mutat” – nyilatkozta Fritz Enziger a Motorsport.com-nak.
„A Formula-E első évada remekül alakult, de még új – igaz, szemmel tartjuk ezt az irányt is” – mondta a német, majd egy teljesen elektromos hajtású Porsche-versenyautó építésével kapcsolatban azt mondta: „Ez még csak koncepció. Nagyon sok az átmenet a Le Mans-i prototípus és e között, mint például a motor. Hiába volt sikeres ennek az átvétele, ez a tanulmányautó a cég egy teljesen más részlegén készült. Úgy vélem, hogy komoly visszhangot kapott Frankfurtban, hiszen nagyon érdekes üzenete van.”