Autó
2016. január 11. hétfő, 20:39
Szerző: Mészáros Gergely
Detroitban végre lehullt a lepel, s előtűnt alóla ez a meseszép kupé a Lexustól, az LC500.
A gyönyörű sportkupé egy teljesen új, az ún. GA-L platformra épül, melyet a márka többi, jövőbeli orrmotoros, hátsókerék-hajtású modellje is használni fog. Részben az új alapoknak, részben a soha nem látott merevségű karosszériaszerkezetnek köszönhetően az LC500 minden eddigi Lexusnál „élesebb” vezetési élményt nyújt, a Lexus szavaival élve: „egy borotvaéles reflexekkel, kivételes kezelhetőséggel és sziklaszilárd stabilitással megáldott világszínvonalú luxus sportkupé.
Ehhez természetesen az alacsony súlypont – a tető például szénszálas anyagból készült -, a visszafogott tömeg – alumínium sokrétű használata -, a jó súlyelosztás – 52:48 arányban oszlik meg a súly a tengelyek között -, valamint a futómű egyedi geometriája is hozzájárul, mégis az egyik legnagyobb élvezetet az 5.0 literes V8-as, magas fordulatszámot kedvelő szívómotor adja. A pörgős karakterű erőforrás csúcsteljesítménye 467 lóerő, s nemcsak a hangja, hanem az általa nyújtott menetdinamika is lélegzetelállító: kevesebb, mint 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A GS F-ben és RC F-ben is bevetett erőmű mellé ezúttal egy 10 fokozatú AISIN automata sebességváltó kapcsolódik, gyorsasága állítólag vetekszik a duplakuplungos egységekével. Ezt mi is szívesen kipróbálnánk, de egyelőre sajnos meg kell elégednünk a képek nézegetésével…