Loebért kiált a Citroen

Loebért kiált a Citroen

Nem úgy alakul a Citroen szezonja a világbajnokságon, ahogy azt a szezon előtt várta a versailles-i csapat. Sebastien Loeb távozásával jelentősen meggyengült az alakulat, de joggal bíztak abban, hogy Mikko Hirvonen és Dani Sordo betöltheti a kilencszeres világbanok távozása után keletkezett űrt. Hirvonen erég látott mélyrepülést mutat be és Sordo sem remekel. A Volkswagen úgy érkezett meg a világbajnokságra, ahogy azt egy ekkora gyártól várja az egyszeri szurkoló: jöttek, láttak, győztek. Ogier előnye akkora, hogy valószínűleg nem lehet már utolérni a világbajnoki címért zajló versenyfutásban, az eddigi hét futamból kettőt nyert más márka. Az a két győzelem a Citroen zsebében landolt, de mindkétszer Loeb győzött. Jelenleg a Citroennek már csak a csapatvilágbajnoki cím lehet a cél, de az aktuális helyzet szerint ez is csak álom számukra.

A gyártók között éllovas Volkswagennek 220 pontja van, míg a Citroen negyvenhat ponttal (174 pont) van lemaradva mögöttük. Ha a Citroen pontjaiból levonjuk azokat, amelyeket Loeb szerzett, akkor kiderül, hogy Sordo és Hirvonen együtt 106 pontot gyártottak. Elmondhatjuk, hogy Loeb eddigi eredménye nélkül már a gyártói világbajnokságra sem lenne esélye a pirosaknak. Hirvonen és Sordo egyaránt kétszer álltak dobogón az eddigi hét futamon és szintén kétszer-kétszer zártak pontok nélkül világbajnoki fordulót.

Ezek után nem csoda, hogy a Citroen Racing főnöke a wrc.com-nak adott interjújában már arról beszél, hogy mindenképpen beszél Loebbel arról, hogy az eredetileg tervezett négy vb-futam helyett vállaljon plusz egy vagy két versenyt. Loeb eddig három futamon indult 2013-ban – megnyerte a Montét és az Argentin Ralit, második lett Svédországban – és már csak a hazai versenyén, az Elzászban rendezett Rally de France-on láthatjuk, ha Matton telefonhívása nem vezet eredményre.

A cikk folytatódik..! kattintson ide!