Autó
2016. április 9. szombat, 14:31
Évente ötmillió éjszakát töltenek a turisták a Balaton partján, és egyre több a családos vendég – legalább is ezt mutatják a KSH adatai. A szakemberek szerint ez a legfontosabb érv, hogy több gyerekbarát hely várja őket – állítják sajtóközleményükben egy új akció szervezői.
Hogy milyennek is kellene lennie egy gyerekbarát étteremnek, múzeumnak, stb. azt rendszerint a felnőttek döntik el. Most azonban a gyerekek is megfogalmazhatják: szerintük milyen a nekik való étterem, kiállítóhely, stb. De elmondhatják azt is, mire van nekik szükségük egy autóban, ha hosszú útra indul a család. A kritikákért komoly fizetést is kiérdemelhetnek majd a kölyök kritikusok. Sofőrt és egy Jaguar F-PACE luxusautót kapnak. Ezzel Jamie Oliver nevével fémjelzett budapesti étterembe is ellátogatnak, ahol szintén asztalt foglalnak a gyerekeknek. A sztárséf receptjei alapján készülő ételekről és az új luxusautóról is írhatnak majd kritikát a gyerekek.
Újra jön Füred kapitány
Új kampányt indítanak annak érdekében, hogy a családos szülők megtalálják azokat a balatoni éttermeket, szállodákat, múzeumi programokat, amelyek gyerekbarát módon próbálják szolgálni az itt nyaralni vágyók pihenését. A gyerekek maguk írják majd az éttermekről és a kiállításokról szóló kritikákat.
Ebben segít majd a kicsinyeknek a “szuperhős” Füred kapitány is, a gyerekeknek és szüleiknek majd ezt kell figyelni! Az akciót a Magyar Turizmus Zrt. Regionális Marketing Igazgatósága közreműködésével valósítják meg.
Kritikus gyerekek
A szervezők szerint a felnőttek gyakorta ellenségeskedésnek tartják, ha kritikát fogalmaznak meg egymásról. Mindez nem viszi előre a turizmus fejlődését. Ugyanakkor az akció kitalálói magukénak vallják azt is, amit Kiss Ottó, József Attila-díjas költő, a gyerekeknek szóló szépirodalom egyik szakértője így fogalmazott meg: “A gyerekek sokszor keményebb kritikusok, mint a felnőttek, pedig csak őszinték. Ez jó.”
A magyar akciónak számos külföldi előzménye van. Máshol már évek óta divat, hogy a gyerekek kritikákat írnak a felnőttekről. Több tévés műsor és könyv is született már ezekből az ötletekből. A Daily Mail korábban már bemutatta a 10 legmenőbb “kölyök kritikust”, az ő véleményüket a nyitott szemléletű vendéglátósok, szakácsok, gyakorta örömmel fogadják. Sőt, egyes kritikákat már az iskolai étkeztetésbe is beépítettek a felnőttek.
Honnan a pénz?
Mint azt Éskovács Péter, az akció egyik szervezője elmondta, a budapesti utazásra, a balatoni éttermek tesztelésére, a Jótékonysági Sütigyár megnyitásával teremtik majd elő a pénzt. Mint ismert, a karitatív akciót télen szokták megnyitni, amelynek bevételéből tűzifát vásárolnak rászorulóknak. Idén már a melegebb időszakban is működtetik az akciót, és a gyerekek utazását, étkezését finanszírozzák a bevételből.
A kreatív írás iránt érdeklődő gyerekek, a tesztelni kívánt balatoni éttermek mellett, asztalt foglalhatnak Jamie Oliver éttermébe is, amely hamarosan Budapesten nyílik. A gyerekbarát étkezési kultúra népszerűsítéséről híres sztárszakács nevével fémjelzett étterembe egy Jaguar luxusautóval és egy sofőrrel juthatnak majd el a gyerekek és szüleik. A szervezők azt ígérik, hogy a gyerekek által írt véleményeket eljuttatják majd az éttermek üzemlétőinek is. Így a balatoni vendéglátósok mellett, Jamie Oliver budapesti képviselői is kapnak majd egy példányt az éttermi kritikákból. E mellett, a gyerekek megfogalmazhatják véleményüket az új Jaguárról is. Kritikáikat eljuttatják majd az autót Magyarországon forgalmazó céghez is.