Visszavágásra készül a vasárnapi Forma-1-es malajziai GP-n a Ferrari az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a Red Bulltól elszenvedett fájó vereségért.
A melbourne-i futamon szinte végig Sebastian Vettel vitézkedett, a német pilóta fölényesen nyerte meg az időmérő edzést, míg csapattársa, az ausztrál Mark Webber a harmadik lett. Ugyanakkor a két ferraris közül a spanyol Fernando Alonso az ötödik, míg a brazil Felipe Massa a nyolcadik pozícióban zárt. Aztán a futamon folytatódott Vettelék fölénye: a németet hatalmas előnnyel elsőként intették le, míg Alonso több mint félperces hátránnyal a negyedik pozícióban gurult át a célvonalon.
A Ferrarinál úgy vélekednek, hogy a malajziai pálya – a vonalvezetés, a hatalmas hőség, a magas páratartalom és a viharveszély miatt – ugyan kissé kiszámíthatatlan, de végső soron számukra lesz majd kedvező. Ráadásul Alonso kedvenc pályái közé tartozik: itt szerezte meg 2003-ban első pole pozícióját és két alkalommal (2005, 2007) meg is nyerte a versenyt Sepangban.
A kétszeres világbajnok spanyol nagy csatát vár a malajziai GP-n, a legfőbb rivális Red Bull pedig pontosan tudja ezt.
"Komoly hiba lenne, ha lebecsülnénk az ellenfeleinket" – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Biztos vagyok abban, hogy Alonso, Hamilton és a többiek mindent elkövetnek majd, hogy megnehezítsék a dolgunkat."
"Fantasztikus érzés volt nyerni Ausztráliában, szeretném, ha ez Malajziában megismétlődne" – fogalmazott Vettel. – Arra számítok, hogy az időjárás most is kiszámíthatatlan lesz. Mindenesetre igyekszünk minden eshetőségre felkészülni."
"Csak néhány apró változtatást eszközöltünk a versenyautón – fogalmazott Alonso. – Ami a melbourne-i versenyt illeti, tény, hogy lemaradtunk egy kissé, de nem történt katasztrófa. Hallatlanul fontos a fizikai felkészülés, mert nehéz napok várnak ránk Malajziában."
A sepangi versenyen a pilótáknak és az autóknak is extrém időjárási körülményekkel kell szembenézniük a szubtrópusi klíma miatt. A levegő hőmérséklete akár a 35 Celsius fokot is elérheti, miközben a páratartalom 80-90 százalékosra is emelkedhet. Az óriási hőség mellett a versenyzők a lehetséges felhőszakadástól is tartanak, a 2009-es futamot például a monszun miatt 24 körrel a leintés előtt félbeszakították, majd 50 percnyi várakozás után le is fújták.
A Malajziai Nagydíj 1999 óta tartó történetének legsikeresebb Forma-1-es pilótája a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher, aki 2000-ben, 2001-ben és 2004-ben is diadalmaskodott Sepangban. A Mercedes GP 42 éves versenyzője mindhárom sikerét a Ferrarival aratta, s öt rajtelsőséget szerzett a maláj pályán az olasz istálló színeiben. A tavalyi futamon a végül világbajnoki címet nyert Sebastian Vettel győzött.