Az előző években a szezon első európai megmérettetése és a nyári szünetet követő első viadal is fontos szerepet játszott a Forma-1-es csapatok fejlesztési programjában, ezeken a futamokon ugyanis rendre komolyabb újításokat vetetettek be. Napjainkban viszont egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kisebb fejlesztési csomagokra, háttérbe szorítva ezzel az olyan komoly újításokat, mint amilyet a Force India mutatott be Nagy-Britanniában, vagy a Williams Ausztriában.
Noha Sir Frank Williams alakulata a Red Bull Ringen valóban egy komolyabb csomagot vitt pályára, a gárda technikai igazgatója elismeri, manapság már nem ez a leghatásosabb módszer. „Ausztria bizonyos értelemben egy kisebbfajta anomália volt, hiszen nem dolgozunk nagyobb fejlesztési csomagokkal, ezek ugyanis már idejétmúltak” – idézi Symonds szavait az Autosport. „Ez egyszerűen azért történt, mert túl sok egymáshoz illő alkatrészünk volt. Az új hátsó szárny például nem illett a régi padlólemezhez, szóval az utóbbiból is ekkor kellett felszerelni az újat” – magyarázza.
„Ezek egy csomagot alkottak, viszont a trend az, hogy a csapatok minden futamra kisebb újításokkal készülnek, és a folytatásban mi is ezt szeretnénk tenni” – szögezi le a tapasztalt szakember, kinek csapata tavaly hosszú idő után először a legjobb három közé tudott kerülni, köszönhetően például a jól működő évközi fejlesztéseknek. Ezekre idén sem lehet panasz, nem meglepő tehát, hogy az egylet tartani akarja a lendületet. „Több újítás érkezik még, és vannak elemek, melyeken már csak az utolsó simításokat kell elvégeznünk. Mivel nincs komolyabb szabályváltozás, sok dolgot 2016-ban is fel tudunk használni, szóval a folytatásban is keményen dolgozunk!”
A Williamsnél tehát komoly hangsúlyt fektetnek a 2015-ös évre és az aktuális versenygépre, Symonds azonban elárulta, hogy az alakulat elsősorban már a következő autóra összpontosít. „A 2016-os évvel kapcsolatos első találkozóra januárban került sor. Ez volt az első pont. A második pont a szezon vége után érkezik el, amikor már tudod, hogy mindenki az új autón dolgozik, a kettő között pedig van egy fordulópont. Hogy ez mikor jön el, az sok tényezőtől függ, például a csapat kilátásaitól és a bajnokságban elfoglalt pozíciójától. Most ebben a folyamatban vagyunk, és már nagyobb hangsúlyt fektetünk az új autóra, már túljutottunk az említett ponton” – zárta gondolatát.