„Azért remélem, hogy nem csak minden a Ferrariról szól” – nyilatkozta Felipe Massa a monzai rajtrácson a futam előtt Martin Brundle-nek, utalva arra, hogy 2014 után szívesen állna újra dobogóra a tifosi előtt. Mert bizony a Ferrari rajongói még most is szeretik a csapat korábbi versenyzőjét, ami a múlt évben abból is kiderült, ahogyan a szurkolók a brazil nevét skandálták első williamses dobogójának megszerzése után.
„Én ehhez már túl öreg vagyok” – jegyezte meg aztán boldog megkönnyebbültséggel a célba érést követően a csapatrádión, utalva arra, hogy csapattársa, Valtteri Bottas a négy körrel frissebb gumiján igencsak megszorongatta őt az utolsó két körben. No meg arra, hogy az újabb dobogó aligha jöhetett volna létre, ha nincs Nico Rosberg utolsó előtti körben történt váratlan kiesése.
„Pár körrel a vége előtt még a csapattársammal harcoltam. Nagyon nehéz volt, de végül sikerült ideérnem” – állapította meg immár a dobogón állva 2008 ezüstérmese, aki mostani házon belül aratott győzelmével elmondhatja magáról, hogy most már nem csupán az időmérők tekintetében áll jobban sokra tartott csapattársánál, Valtteri Bottasnál, de már a bajnoki tabellán is ő áll előrébb (5. hely) három ponttal.
Talán nem is annyira öreg… S hogy megérdemelte a Williamstől kapott újabb egy évet, hamar bizonyította. Ráadásul nem is akárhol, a szívének egyik legkedvesebb helyszínen. „Igen, rendkívül megindító volt ott állni a dobogón. Fantasztikus verseny volt, és rendkívül nehéz az elejétől a végéig. Csak próbáltam tartani a különbséget. A rajtom rendben volt. Nem volt különösen fantasztikus, de egész volt megelőzni pár autót, és javítani a helyezésemen. Ennek igazán örültem. De ott volt a tempó… Próbáltam növelni az előnyömet Valtterivel szemben. Egy kicsit korán álltam ki kereket cserélni, ő pedig még kint maradt jó pár körön keresztül, ami a gumik szempontjából nem volt túl jó a verseny hajrájára nézve. Sikerült elhúznom tőle, futottam pár igen jó kört, de a végén kezdett visszaesni a tempóm a hátsó gumik miatt, és ő egyre jobban közelített a jobb gumijával.”
„Az utolsó három kör igazán nehéz volt. Nagyon közel került, gyorsabb is volt nálam. Az egyetlen gondot a kigyorsításom jelentette. Ennek ellenére harcba szálltam, és nem volt könnyű felérni a dobogóra. De nagyon örülök a helyezésemnek, és rendkívül boldog vagyok a csapat miatt is. Nagyon sok pontot szereztünk, és ráadásul ezen a nagyszerű helyen. Itt állni a dobogón, látni az egyenest, amely annyira tele van emberekkel, hogy az aszfaltnak még a nyomát sem látni… a hármas kanyartól egészen a dobogóig. Ez a legeslegjobb dobogó, a legemberközelibb. Nagyon meleg érzés töltött el, amikor láttam ezt a sok embert.”
Massa szerint már csak emiatt is lenne óriási hiba, ha a Forma–1 döntéshozói hagynák kipottyanni a naptárból a híres versenypályát. „Nem hinném, hogy kivehetnék. Ez a pálya része a Forma–1 történelmének, maga a történelem, és a Forma–1 is sokat köszönhet ennek a futamnak, ezeknek az embereknek. Az emberekért versenyzünk, és amikor látjuk a tömeget a dobogónál énekelni, kiabálni, sírni – nos, nem hinném, hogy erről lemondhatunk. Nem szabad elveszítenünk az ilyen versenyeket. Én szeretek új országokba menni, lenyűgöző helyszínekre, országokba, amelyeket nem is ismerek, de nem veszíthetsz el olyasvalamit, ami a lényed részét képezi” – érvelt.
„Szép volt, apa” – dicsérte meg az ifjú Felipe édesapját a futam után a kamerák előtt. Majd kapott egy nagy ölelést tőle. De nem csak neki járt a dicséret, Rob Smedley elégedetten nyugtázta, hogy ezúttal csapata is hibátlanul teljesített. Ami a spái gumifölcserélős baki után már nagyon kellett nekik. „A hétvége előtt azt mondtuk, egyszerűen csak egy sima hétvégét szeretnénk. Ha az autók elég jók az ötödik és hatodik helyre, akkor az ötödik és hatodik helyeket kell megszereznünk. Ma jók voltunk erre, de a harmadik és negyedik helyen értünk célba. El kell ismernünk, hogy Spában nem végeztünk jó munkát a verseny előtt. De itt elvégeztük a feladatunkat. A versenyzőink egyaránt jól érezték magukat mindkét gumin. Felipe a keményebbel nem volt teljesen elégedett pénteken, de dolgoztunk rajta, és a versenyen minden jobb volt” – nyilatkozta elégedetten a főmérnök.