Autó
2015. október 8. csütörtök, 11:55
Japánban közismerten nagy kereslet van a miniautók iránt, mivel az ottani jogszabály igen komoly adókedvezményt ad a 3,5 méternél rövidebb, és 1,5 méternél keskenyebb karosszériájú, 660 köbcentis, maximum 64 lóerős gépek gyártóinak és használóinak.
Ezért is találni ebben az országban a világon a legtöbb harcias miniautót. A Toyota egyik márkája, a kisautókról elhíresült Daihatsu rövidesen bemutatja a D-Base tanulmányautóját, ami a Cuore/Mira sorozat következő darabjának előfutára.
Az arányok a méretekből ész ötajtós kialakításból adódóan nem sokat változtak, de a megjelenésen a márka csúcsmodelljeinek elemeivel igyekeztek hangulatosabb összhatást kelteni. Az ívelt lemezfelületek kemény lehatárolásai, a nagy légbeömlő felületek és a fényszóró éleinek törései már egy új korszakot elevenítenek meg. A B-oszlop mögötti övvonal törés, a felhelyezett kilincs és a méretes, üveg csomagtér ajtó viszont már korábbról ismerős stíluselem. Az utastérben már a lágy vonalvezetés dominál, újdonságot csupán a műszeróra és a középkonzol méretes LED kijelzője jelenti.
A motorháztető alatt a már szokásosnak nevezhető részletek találhatók: 660 köbcentis, változó szelepvezérléses sorhármas motor, turbóval, 64 lóerővel és 94 Nm forgatónyomatékkal, valamint fokozatmentes automata váltóval.